szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rendezvény fókuszában az élelmiszerrel kapcsolatos fenntarthatósági kihívások állnak, ezt kreatívan egy gálaesttel is népszerűsítik.

Az Áder János által létrehozott alapítvány milliárdokat költ egy nagyszabású eseményre, amelyet 2021-ben még a külügy hozott tető alá – írja az rtl.hu. A Kék Bolygó Klímavédő Alapítvány munkáját sok milliárd forint közpénzzel támogatják, így az idei fenntarthatósági rendezvényen sem kell spórolniuk:

nettó 1 milliárd 150 millió (bruttó 1 milliárd 460 millió) forintért tervezi meg a Planetet az Unger Zsolt Grafikai és Szolgáltató Kft. és a Clair & Curtis Communication Kft.

Unger Zsolt az a márkaépítő, prémiumbrand-specialista, aki a 2021-es rendezvény, a Planet Budapest kreatív vezetője is volt, amelyről már akkor is azt írtuk, hogy minimum

ellentmondásos.

Kínából importált kulacsok, nejlonkupolák: tényleg álságos a fenntarhatósági expó?

Láthatóan nem sajnálták a pénzt a látványos kiállításra, és az idecsődített iskolások is élvezik. Azt csak remélhetjük, hogy a kormány is megfogad néhány, itt felvetett elvet.

A 2021-es Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozó rendezvényt még a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezte, Áder János – ekkor még köztársasági elnökként – fővédnökként vette ki a részét az eseményből. A Greenpeace Magyarország aktivistái akkor tiltakozásul egy nagy lobogót tűztek ki a Planet Budapest helyszínén, a Hungexpónál, mivel szerintük a fenntarthatósági expó álságos volt, a magát klímabajnoknak beállító kormány pedig nem teljesít jól a környezetvédelmi ügyekben. Erre jó példa a 2010-ben megszüntetett környezetvédelmi minisztérium, vagy a Fertő-tavi gigaberuházás, amely során a Greenpeace szerint legalább 60 hektár nádast pusztítottak ki.

A másik cég pedig korábban is dolgozott az Áder János által létrehozott alapítványnak: a Clair & Curtis szervezte meg tavaly a Gödöllői Természet- és Környezetvédelmi Fesztivált.

A komplex tervezési és kivitelezési tervezési feladatokra kiírt közbeszerzés szerint a cég feladata egyebek mellett:

  • az üzleti expó kreatív és gyártási tervezése,
  • ifjúsági látványszínház kreatív és dramaturgiai tervezése, díszlettervezés, forgatókönyv írása, színészek betanítása, zeneszerzés,
  • animációtervezés,
  • a rendezvény élelmiszertakarékos, a fenntarthatóságra is figyelemmel lévő catering megtervezése.

A nyertesek a látványtervezés mellett a konkrét kiviteli terveket is elkészítik. „A korábbi adatok alapján 35-40 ezer látogatóra számító rendezvény célja a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek többszintű oktatása kialakításának és fejlesztésének támogatása, a társadalom környezettudatossága fejlesztésének támogatása” – idézi az rtl.hu a dokumentációt. Az idei rendezvény fókuszában az élelmiszerrel kapcsolatos fenntarthatósági kihívások állnak, ezt egy gálaesttel is népszerűsítik.

A fenti összegben azonban nincsen benne például a kommunikáció, amelyet a MediaTraffic Innovation Kft. végez majd el, alvállalkozójuk pedig a tervezésnél is említett Clair & Curtis Communication Kft. lesz. Feladatuk egyebek mellett a Planet rendezvény teljes médiakampányának lebonyolítása, kampányterv készítése, médiaügynökségi feladatok ellátása és kreatív tervezési grafikai feladatok ellátása, animációk készítése lesz. A beszerzést nettó 600 (bruttó 762) millió forint becsült értékkel írták ki, hogy pontosan mekkora összegért végzik majd el, az várhatóan majd a szerződésből kiderül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!