szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Alapjaiban zöld a közösségi közlekedési rendszerünk" – írta.

Megosztotta Facebook-oldalán a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP) Budapest számára kifejezetten jó hírt jelentő statisztikáját Vitézy Dávid közlekedési szakértő, volt közlekedési államtitkár. A szövetség adataiból kiderül ugyanis, hogy a magyar főváros 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben is az élen végzett, ami a világ legforgalmasabb villamoshálózatait illeti. Budapest megelőzte Párizst, Prágát, Bécset is e tekintetben.

Vitézy Dávid hozzáteszi, hogy Budapest szerencsésen túlélte az 50-es, 60-as években egész Európában végigfutó, az autós közlekedésnek több tered engedő villamosvonal-bezárási hullámot, így Budapest maradhatott a „villamosok városa". Mint emlékeztet, a 80-as években már itthon is leépülőben volt a villamoshálózat, és több vonal bezárásának ötlete is felmerült, de aztán „a nagykörúti felújítással és a Combinók érkezésével 2004-2006 körül", majd „2010 után, a BKK létrejöttével és az 1-es és a 3-as átfogó felújításával, a Budai Fonódó megépítésével", továbbá „a máig élő és máig Budapest számára új villamosokat biztosító, 2014-ben általunk megkötött CAF-villamosbeszerzési szerződéssel a budapesti villamoshálózat új lendületet kapott."

A szakértő szerint büszkének kell lennie a budapestieknek arra, hogy „eleve alapjaiban zöld a közösségi közlekedési rendszerünk".

Megjegyzi, azért így is van még hova fejlődnie a fővárosi villamoshálózatnak, és „számos kész terv van a fiókban", úgy, mint

  • a Budai Fonódó továbbépítése délen a Duna mentén;
  • a 3-as tengely folytatása északon a Szegedi úti felüljárón át az Árpád hídig vagy délen Pesterzsébet központján át a hévig;
  • a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos visszaépítése és ezáltal a 14-es és a kiskörúti tengely összekapcsolása;
  • vagy a Thököly úton a villamos visszaállítása.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!