„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Balesetek és tragédiák árnyékolták be a száz évvel ezelőtt, 1912. április 15-én elsüllyedt Titanic két testvérhajójának, az Olympicnek és a Britannicnak a pályafutását is.
Talán minden másképp alakul, és a Titanic sem süllyed el első útján, ha testvérhajója, az Olympic bő fél évvel korábban, 1911 szeptemberében nem rohan bele a Hawke hadihajóba az angliai Southampton kikötőjében, és nem szenved komoly sérüléseket.
A baleset azonban bekövetkezett – a brit haditengerészet szerint a később a Titanicot jéghegynek vezető Edward Smith kapitány hibájából –, és az ekkor három hónapja szolgálatban álló Olympic megsérült elemeit az épülő Titanicnak szánt darabokkal cserélték ki. Ez azért volt lehetséges, mert az Olympic, a Titanic és az ekkor még csak tervezőasztalon létező Britannic valódi testvérek (angolul: nővérhajók) voltak, külsőre akár össze is lehetett téveszteni őket.
Nem csoda: a White Star Line hajóstársaság megrendelésére egyforma tervek alapján készültek, négy-négy kéményük és azonos meghajtási rendszerük volt, ugyanolyan hosszúra és szélesre épültek ugyanabban az írországi hajógyárban, a Harland and Wolff üzemben.
A Titanic-testvérhajók további sorsáról a HVG e heti számában olvashatnak.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Eltűnhet a Revolut egyik előnye, ha a cég számára kellemetlen módon értelmezik a nemrég elfogadott, Sulyok Tamás aláírására váró törvényt.
A sérültnek élete végéig jár ingyen az összkomfortos lakás.
A Bonbonetti irodákat is fog építeni.
Rendkívül értékes lehet a Magyar Stratégiai Zrt. nevű cég tulajdonában álló ingatlan.
Tizenkét devizahiteles ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.