VIDEÓK
Csökkentette a betegek vérnyomását a Grana Padano olasz parmezán sajt beiktatása enyhén magas vérnyomásban szenvedő, ACE-gátló gyógyszereket nem szedő egyének étrendjébe egy olasz vizsgálat tanúsága szerint.
MTI
2012. május 22., kedd, 10:12
Norvég kutatók bebizonyították, a kivi hatásos vérnyomáscsökkentő, rendszeres fogyasztása a vérnyomást a normál értékhez közelíti - olvasható a J. Human Hypertension című folyóirat tanulmányában.
MTI
2012. március 28., szerda, 08:19
A magas vérnyomással kezelt betegek két százaléka nem reagál a rendelkezésre álló kezelési módszerekre - mutatta ki két amerikai egészségbiztosító közös vizsgálata.
MTI
2012. március 19., hétfő, 10:41
A vérnyomást mindkét oldalon rutinszerűen kell ellenőrizni, mivel a bal és a jobb karon mért értékek közötti különbségek rejtett rizikótényezőkre utalnak - közölték az Exeteri Egyetem kutatói, akik a The Lancet című brit orvosi folyóiratban számoltak be vizsgálataikról.
MTI
2012. január 30., hétfő, 14:33
A rendszeres úszás csökkenti az idősebbek vérnyomását és jótékony hatással van a vérkeringésükre is - derült ki egy új tanulmányból.
MTI
2012. január 25., szerda, 17:23
Átlag egy nappal hosszabbítja meg a magas vérnyomásban szenvedők életét minden egyes hónapnyi pontos gyógyszerszedés - állapították meg egy nagyszabású amerikai követéses tanulmány készítői.
MTI
2012. január 18., szerda, 15:49
A magas vérnyomás a leggyakoribb szív- és érbetegség: Magyarországon felnőttkorban minden harmadik-negyedik embernek kórosan megemelkedik a vérnyomása. A betegséget általában több gyógyszer kombinált adásával kezelik, és spanyol kutatók vizsgálata szerint a gyógyszerek hatásosabbak, ha valamelyiket a beteg este veszi be.
Szóljon hozzá
MTI
2011. november 20., vasárnap, 08:02
A sóbevitel csökkentésének általánosan pozitív egészségügyi következményét kérdőjelezi meg az a metaelemzés, amelynek szerzői 167 korábbi tanulmány adatait tekintették át.
MTI
2011. november 09., szerda, 20:26
Jótékony hatással van a vérnyomásra a tej- vagy szójafehérjében gazdag táplálkozás egy amerikai kutatás szerint.
MTI
2011. július 26., kedd, 07:29
Aki többet iszik, annak magas lesz a vérnyomása, akár nő, akár férfi, a mértékletes szeszfogyasztás azonban a nők vérnyomását inkább kissé csökkenti - ismertette Franz Messerli professzor az eddigi tanulmányok eredményeit az Amerikai Hipertónia Társaság kongresszusán.
MTI
2011. június 03., péntek, 08:21
A nevetés és a zene nem csak a kedélyállapoton javítanak, de csökkentik a középkorú felnőttek vérnyomását is - olvasható a Cogito blogon.
hvg.hu
2011. április 01., péntek, 21:34
Ausztrál kutatók igazolták, hogy a világ egyik legtöbbet használt szívgyógyszerét, a béta-blokkoló csoport régebbi készítményeit szedő emberek kevesebb zsírt égetnek, mint azok, akik nem részesülnek ilyen gyógyszeres kezelésben. A betegek millióit érintő vizsgálati eredményt a Journal of Obesity közölte.
MTI
2011. március 16., szerda, 09:05
Évtizedek óta óvnak minket a sok sótól mint a legfőbb vérnyomásemelőtől, de mi igaz mindebből? - teszi fel a kérdést a Hiszed, mi? blog szerzője.
hvg.hu
2010. szeptember 11., szombat, 18:53
Házi laborként vizeletet elemez, vérnyomást, hőmérsékletet és testsúlyt mér, és persze a szokásos funkcióit is tökéletesen oldja meg az új japán vécécsúcsmodell.
MTI
2010. augusztus 25., szerda, 12:35
A céklalé nitráttartalma miatt segít a vérnyomás csökkentésében - idézte londoni kutatók megállapítását hétfőn a BBC hírportálja.
MTI
2010. június 29., kedd, 14:05
Amikor valamin felhúzzuk magunkat, megemelkedik a pulzusszám, a vérnyomás és a tesztoszteronszint, csökken a kortizol (az egyik stresszhormon) szintje és aktiválódik a bal agyfélteke – derült ki a spanyolországi Valencia Egyetem kutatóinak legújabb vizsgálatából.
Medipress
2010. június 04., péntek, 16:00
Lényegesen magasabb lehet az orvosi rendelőben a fehér köpenyt viselő doktor vagy asszisztens által mért vérnyomás, mint a páciens tényleges vérnyomása, amit 24-órán keresztül viselt műszer jegyez fel. Ezt kiváltképp a magas vérnyomású betegek kezelése során kell figyelembe venni - írta a British Medical Journal legújabb számában egy ausztráliai orvoscsoport.
Szóljon hozzá
MTI
2010. május 11., kedd, 08:33
Kutatások alapján a fiatalkori mérsékelt alkoholfogyasztás kedvező hatással van a vérnyomásra.
MTI
2010. március 29., hétfő, 11:50
Azoknál az embereknél, akiknek alkalmanként kiugrik a vérnyomásuk, nagyobb a szélütés kockázata, mind azoknál, akiknek rendszeresen magas a vérnyomása – állapították meg kutatók pénteken megjelent tanulmányaikban.
MTI
2010. március 13., szombat, 11:54
A tököli rabkórházba szállították Mesterházy Ernőt, miután napokig rendkívül magas volt a vérnyomása - tudta meg a hvg.hu a BKV-ügyek miatt előzetes letartóztatásában lévő városházi tanácsadó ügyvédjétől.
3 hozzászólás
hvg.hu
2010. február 10., szerda, 10:18