szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A karácsonyi bevásárlási szezon évről-évre gyengülő trendet mutat, a lakosság az olcsóbb, illetve az áruházak sajátmárkás termékeit választja Magyarországon – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

A piackutató intézet szerint az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke elmarad majd az előző évben mért szinttől.

A GfK Hungária felméréséből kiderült, hogy a háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett sajátmárkás termékek felé fordulnak.

Az idén az átlag magyar felnőtt 5 személy részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot akar vásárolni karácsonyra, legfeljebb 30.000 forint értékben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!