szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok szerdán.

Tájékoztatásuk szerint a napokban Vajda Pál ex főpolgármester-helyettes szervezésében egy megbeszélést zajlott a Városházán, ahol Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes jelölt tájékozódott a közlekedési ügyekről. A találkozón elhangzott, hogy eredetileg már szeptemberben indult volna az alagút fúrása, aminek dátuma fokozatosan az év végére tolódott. Az alagútfúrást végző hajtásláncot, ami a fúrópajzsot követi, jelenleg nem is tudnák indulási elhelyezni, mivel nem készült el az indítóakna Kelenföldön. 

Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója megerősítette, hogy ezen a városházi megbeszélésen szó esett a 4-es metró alagútfúrása kezdési idejének csúszásáról. A szakember szerint a késés ellenére a fúrást végző Banco konzorcium jelenleg még tartani tudja a 2008 őszi határidőt, az alagútfúrás befejezését.  

Gulyás László közölte, hogy az indítóakna azért nem épülhetett meg az előírt időben, mert az adott területet nem tudták megvenni egy magántulajdonostól. A hivatalos értékbecslésnél ugyanis csaknem hússzor nagyobb összeget, több száz millió forintot kért a tulajdonos néhány száz négyzetméteres ingatlanért. Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig. 

Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása. A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel. Az igazgató szólt arról is, hogy jelenleg Budán a kelenföldi kivételével, már minden metróállomás építése megkezdődött.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Négyes metró: a Fővám téri botrány

Akár két milliárd forinttal is többe kerülhet a tervezettnél a négyes metró építése, csak a Fővám téri állomásnál. Kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya azt sejteti, hogy az első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7, 3 kilométeres szakasz építési költsége jócskán meghaladja majd a tervben szereplő 88 milliárdot.

MTI Választás 2006

Megnyílt a 4-es metró tájékoztatási központja

Az utóbbi 30 év legnagyobb közlekedési beruházása, a 4-es metró építési folyamata naprakészen figyelemmel követhető abban az információs központban, amit csütörtökön délután mutatott be a főpolgármester a sajtónak a majdani kelenföldi metróvégállomáson.

MTI Itthon

Jelentős forgalmi változások a 4-es metró építése miatt

Megkezdődik a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri metróállomások szerkezetépítése, ezért augusztus 21-től részlegesen lezárják a Fehérvári út és a Móricz Zsigmond körtér egy-egy szakaszát - közölte a BKV Zrt. Közlekedési Főosztály vezetője a pénteki sajtótájékoztatón.