szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A színes életmódmagazinjairól ismert Marquard Média igazán olcsón, 17 millió forintért dolgozik a képviselőcsoportnak.

17,7 millió forintos együttműködési megállapodást kötött a Fidesz parlamenti frakciója kiadvány létrehozása és terjesztése címszóval a színes magazinjairól ismert Marquard Media Kft.-vel – derült ki az országgyűlés hivatalának a parlament honlapjára feltöltött szerződéseiből.

A svájci milliárdos, Jürg Marquard érdekeltségét legutóbb – 20016 végén – a Népszava potenciális vevőjeként emlegetették, de a napilapot végül nem ő vette meg.

A Playboy, a JOY, az InStyle, a Shape, az Éva és a Men's Health magazinokat kiadó, tavaly 2 milliárd forintos árbevétel mellett csaknem 100 milliós adózott eredményt elkönyvelő cég az életmódlapok megjelentetése mellett évek óta „kontentügynökségként” is tevékenykedik, vagyis tartalomgyártói, kreatív, nyomdai és terjesztési szolgáltatásokat is kínálva márkamagazinokat is készít egy-egy üzletláncnak vagy forgalmazónak, arra viszont eddig nem láttunk példát, hogy pártkiadványt megjelentettek volna.

Az eddigi egyetlen, áttételesen a kormánypártokhoz, pontosabban kormánypárti vezetőkhöz köthető megbízás, hogy 2015 óta a Marquard készíti a Kubatov Gábor Fidesz-alelnök vezette Ferencvárosi Torna Club Zöld & fehér című magazinját is: a lapról a cég honlapjának referenciái között a pártigazgató jobb kezétől, Nyíri Zoltántól olvasható méltatás.

A Fidesz képviselőcsoportjával még júniusban kötött, októberig szóló megbízásról Kósa Lajos frakcióvezető a hvg.hu-nak csak annyit árult el, hogy a júniusban elfogadott törvényjavaslattal életre hívott nyugdíjas-szövetkezeteket népszerűsítő kiadványról van szó, ami ősszel jelenik majd meg.  

Az információt a hvg.hu-nak megerősítette a Marquard Média ügyvezető igazgatója is. A szerződésről Óhidi Zsuzsanna üzleti titokra hivatkozva nem akart többet mondani. A pártoktól érkező megbízásaikat firtató kérdésinkre az ügyvezető azt mondta:

”abszolút mindenkinek dolgozunk, akinek jó tartalomra van szüksége, akár pártoknak is”,

de a Fidesz megbízása előtt állítása szerint nem dolgoztak más politikai szervezetnek.

A miniszterelnök stratégiai társadalmi kapcsolatokért felelős megbízottja júniusban jelentette be, hogy a választásokig hátralévő időszakban a kormány több társadalmi csoportot is megszólít majd célzottan nekik szóló kiadványokkal. Az első brossúrával júliusban meglepetésre a horgászokat célozta meg a Rogán Antal vezette propagandaminisztérium, de Nyitrai Zsolt beharangozta, hogy a nyugdíjasok következnek.

Az viszont rejtély, hogy ha előbbi megjelenését a kommunikációra milliárdokat költő Miniszterelnöki kabinetiroda intézte és finanszírozta, akkor a nyugdíjasoknak szólót miért az országgyűlési frakció állja majd, amely elvileg a törvényhozási munkával összefüggő feladataira kapja költségkeretét. Vagy: 17 millióért külön a képviselőcsoport és újabb tízmilliókért a kormány is megszólítja majd a 2018-hoz közeledve egyre nagyobb becsben tartott választói célcsoport tagjait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!