Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Vasúti személykocsikat és villamosokat gyártana Magyarországon az orosz Transmashholding (TMH), amelynek magyarországi leányvállalatát, a Transmashholding Hungary Kft.-t már bejegyezte a cégbíróság.
Orosz lapjelentések szerint a zárt részvénytársaságként működő legnagyobb orosz mozdony- és vagongyár azt tervezi, hogy magyarországi cége a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel (DJJ) létrehozandó vegyesvállalat révén kezdené meg a gyártást, s a járműveket kelet-európai, közel-keleti és észak-afrikai országokban értékesítenék. A 14 cégből álló holdinghoz tartozik a budapesti 3-as metró szerelvényeit felújító Metrowagonmash is. Az oroszok azt javasolták, hogy a jövőbeli vegyesvállalat végezze el a 37, egyenként hat kocsiból álló metrószerelvény forgóvázainak felújítását is. Ez azt jelentené, hogy a 219 millió eurós ügylet értékének negyede jutna a DJJ-nek. A TMH-ban közben fokozatosan növeli részesedését a francia Alstom: már 33 százalékos részesedése van az óriáscégben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.