szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán meghatározó óriásvállalat 2025 végéig szabadulna meg a háztartási és a csecsemőknek szánt tápszermárkáitól.

A londoni székhelyű Reckittnek a háztartásban használatos termékek 2023-ban 1,9 milliárd fontos (890 milliárd forintos) bevételt hoztak, azonban a cég legújabb stratégiája szerint ez a szektor már nem fog a működése fő területei közé tartozni. A lépés olyan márkákat érint, mint az Air Wick légfrissítő, a Calgon vízlágyító vagy a Cillit Bang tisztítószer – írja a Wall Street Journal.

A Reckitt emellett a csecsemőknek szánt tápszermárkáit (Mead Johnson, Enfamil és Nutramigen) is eladná, de ezekre nem jelöltek ki eladási céldátumot.

A vállalat értéke az év elején több mint 7,3 milliárd fonttal zuhant, miután egy amerikai bíróság arra kötelezte, hogy fizessen egy édesanyának 60 millió dollárt, akinek a csecsemője súlyos bélfertőzésben halt meg az Enfamil tápszer miatt. A befektetők negatív várakozását az okozza, hogy a vállalat ellen jelenleg több száz per zajlik az Egyesült Államokban hasonló okokból, a márciusi ítélet pedig precedens értékű lehet az ügyek elbírálása során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!