szerző:

A Facebook a virtuális valóságban látja a jövőt, és egyre több jel utal arra, hogy a Samsunggal karöltve képzeli el ezt.

A múlt vasárnapi Samsung Unpacked esemény egy váratlan vendéget is hozott, és nemcsak ennek személye, hanem az a bejelentés is meglepte a nézőket, hogy a jövőben a Facebook együttműködik a dél-koreai óriással a virtuális valóság területén. Ennek jegyében például – adta hírül az engadget – a Facebookon lévő VR-tartalmak gyorsabban fognak betöltődni a Samsung Gear VR-rel nézve – ez a jellemző a dinamikus streaming.

Legutóbb viszont arról érkezett hír, hogy a Facebook egy újabb lépést tett ezen együttműködés jegyében, és 8000 darab Gear VR headsetet rendelt meg a Samsungtól. Ebből 3000 egység várhatóan a fejlesztőihez, míg 5000 az alkalmazottaihoz kerül.

©

A dolog apró pikantériája, hogy a Facebooknak is van (vett magának) virtuális valóság headsetje, az Oculus Rift, amelyet ebben az évben akar kereskedelmi forgalomba hozni. De még mindig az a jobbik eset a VR-világ szempontjából, ha együttműködés van, és nem egymással harcolnak a piaci részesedésért.