szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eddig nemigen volt lehetőség rá, hogy néhány lépésnél többet tegyünk meg a virtuális térben, de már van olyan megoldás amellyel egy kis helyen is úgy érezhetjük, hogy egy óriási területen sétálunk.

Bár a virtuálisvalóság-élmény egyre valósághűbb érzést kelt az emberben, egy valami továbbra is hiányzik belőle: hogy szabadon mozoghassunk a VR-térben. Bár egy brit férfi nemrég saját alkalmazást fejlesztett, hogy a szobabiciklijén ülve áttekerjen egész Nagy-Britannián, a séta egy idő után fizikai korlátokba ütközne, hiszen csak addig tudunk elmenni, amíg a szoba fala engedi. A Tokiói Egyetem kutatói és a játékfejlesztő Unity Technologies azonban olyan eszközt fejlesztett, amivel jóformán a végtelenségig sétálgathatunk.

A The Verge beszámolója szerint a szakemberek az elmúlt években a The Void névre keresztelt hipervalóság-projekten dolgoztak, aminek az eredménye az alábbi videóban is látható “két félkör” lett. A VR-szemüveget viselő játékosnak a fal mentén sétálva olyan érzése támad, mintha a játékban folyamatosan egyenesen menne, holott a fal a valóságban görbül. Miközben pedig a játékos a virtuális térben megérinti a falat, a valóságban is érezni fogja a tapintást.

Persze a projekt még nagyon messze van attól, hogy a VR-ben játszhassunk egy Doomhoz hasonló játékot, de az alap ezzel már megvan.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!