szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt hónapokban több mint 100 ember életét mentette meg a Facebook mesterséges intelligenciája. Volt, akihez úgy ért ki a segítség, hogy még ment az élő közvetítés az oldalon.

Március elején egy komoly változást jelentett be a Facebook: az eddigi felhasználói jelentések mellett tavasz óta a mesterséges intelligencia is megpróbálja detektálni azokat a felhasználókat, akik öngyilkosságra készülhetnek. A közösségi oldal az elmúlt bő fél évben az Egyesült Államokban tesztelte a rendszert, mostantól pedig – az Európai Unió kivételével – az egész világra kiterjesztették a "hatósugarát".

A Facebook fejlesztői szerint az algoritmus olyan mintákat keres a felhasználók "viselkedésében", amelyek öngyilkos gondolatokra utalhatnak. Amennyiben veszélyt észlel, automatikusan segítséget küldhet a felhasználónak és/vagy értesítheti azok barátait. A Facebook ezzel csökkentené a segítségnyújtáshoz szükséges időt, ami jelenleg leginkább a felhasználók éberségén és jelentésein múlik.

Fazekas István

A mesterséges intelligencia olyan mintákat keres a felhasználók posztjaiban, ami az öngyilkossági szándékra utalhat. Emellett figyeli a hozzászólásokat is, amelyek szintén erre utalhatnak, úgymint a "Hogy vagy?" vagy "Segítségre van szükséged?" A rendszer emellett a felhasználói bejelentéseket is rangsorolni fogja, így a fejlesztők szerint a sürgős esetek az eddiginél jóval hamarabb juthatnak el a segítséghez.

Guy Rosen, a cég termékmenedzsmentért felelős igazgatóhelyettese szerint az elmúlt hónapok tesztjei során több mint 100 esetben tudtak segíteni a felhasználókon, és volt olyan is, amikor a segítség már akkor megérkezett, amikor még ment az élő közvetítés.

A mesterséges intelligencia mostantól az egész világon igyekszik segíeni a felhasználóknak. Az EU-ban egyelőre nem vezették be, mert a magánszféra védelmét biztosító törvények miatt erre nem kerülhetett sor.

Itt kérhet segítséget, ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123, vagy 06 80 820 111 telefonszámot! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!