Kémkedett a MOL az Unipetrol-pályázaton?
A magyar vállalat célja az volt, hogy minél több információt szerezzenek meg az Unipetrolról és leányvállalatairól – állítja egy tekintélyes cseh hírmagazin.
A Týden megemlíti, hogy a MOL részt vett az Unipetrolra kiírt első pályázaton is, s akkor is, mint most is, csak az érzékeny információk megszerzése volt a célja. A MOL ugyanis az Unipetrol komoly regionális vetélytársa. A MOL leányvállalata, a pozsonyi Slovnaft számos üzemanyagtöltő állomást üzemeltet Csehországban. Az üzemanyag nagykereskedésben a cseh piac több mint egynegyedét tartja kezében. Az olcsón megszerzett információk következtében helyzetét nagymértékben megerősítheti – írja a lap.
Bár a MOL és a Royal Dutch/Shell végül is nem tettek kötelező jellegű vételi ajánlatot az Unipetrolra, valószínű, hogy a cseh vegyipari holding jó áron kerül eladásra, s a 63 százalékos állami részvénycsomagot a lengyel PKN Orlen veszi meg. A PKN Orlen 13 milliárd koronát ajánlott fel az Unipetrolért. (MTI)