Az online hirdetési piac 50 százalékkal nőtt az első negyedévben
Miközben a teljes magyarországi hirdetési piac az első negyedévben 10 százalékkal bővült, az internetes szegmens 50 százalékos növekedést produkált.
Az Origo internetes újság az idén 35-40 százalékos növekedést szeretne elérni a reklámbevételt illetően. Azt azonban kérdésekre válaszolva sem közölték, hogy az első negyedévben mekkora hirdetési bevétele volt az internetes lapnak. Mester a növekedési tervet azzal támasztotta alá, hogy az idén az első negyedévben az autóshirdetésekből származó bevételük 100 százalékkal bővült.
Az Origo felmérése szerint az internetezők háromnegyede találkozik az internetes lappal: ez az arány a januári 73,2 százalékról márciusra 73,9 százalékra nőtt. Az eseményen közölték azt is, hogy az online média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internetelérés számának növekedésétől és típusától, így például jótékonyan hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése.
Az elmúlt években változtak a netezők szokásai is: míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig napjainkban 11-12-re. Ezen túlmenően nő az interneten eltöltött idő is, ami az elmúlt 3 év alatt ötszörösére bővült.
Az adatok szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta. A felmérések kimutatták azt is, hogy a hirdetők is egyre inkább azt nézik, hogy egy-egy szájtnak mekkora a napi látogatottsága. (MTI)