A Nokia térvesztése
A mobil távbeszélők piacának változatlanul gyors ütemben történő bővülése közepette az iparági éllovas Nokia részesedése a tavalyi 35 százalékról 32 százalékra csökkent.
Eközben a mobil távbeszélők piaca változatlanul gyors ütemben bővül. Az idén világméretekben közel 600 millió hordozható készülék eladására lehet számítani, szemben a tavalyi 480 millió darabbal – jegyezte meg Matti Alahutta, a Nokia alelnöke. Mint mondta, 2004 folyamán naponta hozzávetőleg 800 ezer új előfizető csatlakozik a mobiltelefónia világához. Ez azt jelenti, hogy az előfizetők száma 2007-ben elérheti a kétmilliárdot.
A teljes forgalmon belül erőteljesen nő a digitális fényképezőgépekkel egybeépített kézibeszélők, illetve a nagyobb tudású, intelligens (smart) telefonok száma. Az idén a kamerásokból 200 millió darabos eladásra számítanak a tavalyi 90 millióval szemben, az intelligens marokkészülékek idei értékesítési darabszámát pedig több mint 20 millióra, a 2005-évi eladásokat pedig már annak kétszeresére becsülik.
Az idei esztendőt a mobiltelefónia harmadik nemzedékének (3G WCDMA) szempontjából is fordulópontnak tartja a Nokia; a cég ennek jegyében forgalomba hoz egy nagysebességű mobil internetes szolgáltatásokat kínáló készüléket, mellyel többek között el lehet érni a vállalati intranet hálózatokat is. A világon jelenleg közel hatmillió 3G-s előfizetőt tartanak nyilván, és az év végéig várhatóan több mint 60 3G WCDMA hálózat kezdi meg a kereskedelmi jellegű szolgáltatását.