Az érzékelhető videojátékoké a jövő
Akár már egy éven belül piacra kerülhetnek olyan videojátékok, amelyek nem csak hanghatásokat és látványt kínálnak majd, hanem további érzékszerveinket is bevonják a történésekbe. Tollba épített számítógép is készül majd a közeli jövőben.
Városnézés, digitális segédlettel |
A Philips nemrégiben bejelentette, hogy „teljes érzékelést lehetővé tévő surround élményt” kínáló játékokat fejlesztene, amelyek elmossák a valóság és a játék közötti határokat.
Az amBX nevet viselő technológia ventillátorokat, fűtőtesteket és fényforrásokat használ, hogy „életre keltse” a játékokban látható környezetet.
„Képzeljék el a jövő nappaliját, ahol minden készülék amBX-kompatibilis” – írta a vállalat az új technológiáról kiadott sajtóanyagában. „Egy dzsungelben játszódó harci játék zöldre festi majd a szobát, míg a tengeren zajló történések kékbe borítják a falakat. Ha fúj a szél, bekapcsolódnak a ventillátorok, a viharban csapkodó villámokat stroboszkóp-szerű fények hozzák majd közelebb. Ha pedig robbanás történik, a fűtőtestek biztosítják az „emberközeli” élményt.”
A cég saját közleménye szerint már megkezdte a tárgyalásokat a videojátékok, illetve a különféle számítógépes tartozékok gyártóival – ugyanis nem csak a játékoknak, a készülékeknek is amBX-kompatibilisnek kell lenniük a tökéletes működéshez – s azt ígérik, hogy 2006 májusában már meg is jelenhetnek az első új generációs szoftverek. A Philips már jelenleg is gyárt olyan televíziókat, amelyekben a felhasználói élményt fokozó világítótesteket építettek be.
A távolabbi jövő ígérete az NEC tanulmánya, a tollkészletbe épített számítógép.
Az egyelőre csupán tervező asztalon létező készüléket P-ISM néven emlegetik a cégnél, de szinte biztos, hogy mire a boltok polcaira kerül, már valami jóval hangzatosabb titulussal csábítja majd a vásárlókat.
Van is miért elcsábulni, ugyanis a P-ISM egyszerre öt funkciót ötvöz: egy toll-méretű mobiltelefon, amely kézírás-felismeréssel vezérelhető, egy virtuális billentyűzet, egy apró projektor, egy digitális kamerával egybeépített szkenner, illetve egy digitális azonosító.
Az eszköz úgy épül fel, hogy a több toll alkatrész a számítógép különböző összetevőit tartalmazza. Az egyik rejti a projektort, amely kivetíti a monitor képét, a másik a virtuális billentyűzet lézerhálóját jeleníti meg. Az egyes tollakat drótnélküli adatátviteli technológia köti össze, s a mobilként működő darab biztosítja az összeköttetést az internettel.