Még gyorsabb a 12 hengeres kabrió

2 perc

2006.02.22. 14:38

Az SL piaci bevezetése után négy évvel a Mercedes-Benz felfrissítette a sikeres sorozat műszaki tartalmát, megjelenését és felszereltségét. Sportosabbá tette a motorokat, a hajtásláncot és a futóművet, így most még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, és méltóképpen folytatja az SL-mítoszt a kivételes roadster.

© daimlerchrysler
Új V6-os és V8-as, valamint kibővített teljesítményű V12-es motorja révén még fölényesebb menetteljesítményekkel rendelkezik, mint korábban. A második generációs Active Body Control futóműnek és a közvetlenebb áttételezésű kormányműnek köszönhetően érezhetően sportosabbá vált az SL, de megtartotta híresen magas szintű utazókényelmét. Új kialakítású orra, hátsó lámpái és könnyűfém felnijei hatására már álló helyzetben is sokkal lendületesebb benyomást kelt, mint azelőtt. Utasterét felfrissített berendezés, gondosan kiválasztott anyagok és új színek teszik még vonzóbbá.

Gyorsulási bajnokok

© daimlerchrysler
A 285 kW/388 lóerő teljesítményű és 530 Nm maximális forgatónyomatékú V8-as motorral szerelt SL 500 messzemenően teljesíti az erős sportkocsikkal szemben támasztott magas szintű elvárásokat. 5,5 literes nyolchengeres hajtóműve kategóriája egyik legjelentőseb képviselője. Segítségével mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órára a roadster és 26 százalékkal nagyobb teljesítménye dacára is megközelítőleg annyit − 12,2 litert − fogyaszt, mint az előző változat. Az SL 350 200 kW-os/ 272 lovas V6-os motorja is új fejlesztés. Közel 11 százalékkal nagyobb teljesítményű, mint az eddigiekben alkalmazott hathengeres erőforrás, mégis több mint egy literrel kevesebb, 10,3 liter üzemanyagot igényel vegyes használat esetén. Az SL 350 6,6 másodperc alatt, azaz fél másodperccel hamarabb gyorsul fel 100 kilométer/órára, mint elődje. A hajtóműpaletta csúcsán az SL 600 V12-es biturbó motorja áll. Ennek teljesítményét 380 kW-ra/517 lóerőre, maximális forgatónyomatékát 830 Nm-re növelte a Mercedes-Benz. Az új erőre kapott csúcsmodell 4,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet.


© daimlerchrysler
Mindhárom modellváltozat új kipufogórendszert kapott: tudatosan megtervezett, erőt sugárzó hangjuk páratlanul élvezetessé teszi az autózást, ugyanakkor nagyobb távolságok megtételekor sem fárasztja a vezetőt. A V6-os és V8-as motorral szerelt SL-ek gyárilag hétfokozatú 7G-TRONIC automata váltóval készülnek. Az opcionálisan rendelhető 7G-TRONIC Sport váltó kézi üzemmódban (M-program) 30 százalékkal gyorsabban kapcsol, és a Forma-1-es versenyautók mintájára a váltó kormányról történő vezérlésének lehetőségét kínálja a vezetőnek.
Kabrió 16 másodperc alatt (Oldaltörés)

© daimlerchrysler
Az utasteret is felfrissítette a Mercedes-Benz. A klasszikus kronométer-kivitelű főműszerek fölött átívelő, kettős öltésekkel szegélyezett árnyékolóívek, az új digitális óra és a szellőzőnyílás takaróeleme, valamint a Vario-tető működtetésére szolgáló alumínium hatású gombok látványa és tapintása egyaránt felettébb meggyőző. A kétüléses SL pillanatok alatt képes átalakulni kupéból kabrióvá és fordítva. Mindössze 16 másodperc alatt nyílik ki és csukódik vissza a szekcionált fémtető, amely opcionálisan üvegből is kérhető

© daimlerchrysler
Ugyancsak külön rendelhető az új SL-hez a távirányítású csomagtérfedél, amely elektromos mozgatásának köszönhetően nagyban megkönnyíti a csomagtartó használatát. Az SL alapfelszereltségének része a kivehető csomagtakaró elem, eltávolításával további 22 literrel bővül az eredetileg rendelkezésre álló 339 literes rakodótérfogat – ez eleve több, mint a kategória bármely másik képviselőjénél. A néhány mozdulattal kiszerelhető takarás híján nemcsak tágasabb, hanem egyúttal jobban rakodható és hasznosítható is a csomagtartó.