Jobb kihasználhatóságot ígér az új Mercedes Vario
Elődjénél korszerűbb műszaki kivitelben és gazdagabb felszereltséggel lép színre az új Mercedes-Benz Vario. A 6 és 7,5 tonna közötti megengedett össztömeg-kategóriát képviselő robosztus és sokoldalú nagy szállítójármű legfrissebb változata Euro 4-es besorolású motorokat és új váltókat kapott, továbbá megújult a pilótafülkéje és felépítményének bizonyos részei. Az új generációs Vario már rendelhető Magyarországon.
© daimlerchrysler |
A Vario új generációja a BlueTec technológiára és az SCR rendszerre épülő alacsony károsanyag-kibocsátású Euro 4-es motorokkal készül. A DaimlerChrysler új BlueTec dízeltechnológiája lényegében magukra a továbbfejlesztett motorokra és a hatékony kipufogógáz-tisztításra épül. A kiváló hatásfokú égésnek köszönhetően tiszított kipufogógázéval vetekszik a motorból távozó kipufogógáz koromrészecske- és finompor-tartalma. Ennek köszönhetően nincs szükség külön részecskeszűrőre. A nitrogén-oxidokat vizes karbamid oldat, AdBlue hozzáadásával ártalmatlan nitrogénre és vízgőzre bontja szét az e célra szolgáló SCR-katalizátor.
A Vario változatlanul az OM 904 LA motorcsalád erős és rugalmas négyhengeres turbódízel tagjaival készül. A 4,25 literes motorok közös jellemzője a teljesen elektronikus motorvezérlés, a hengerenként három szelep, a közvetlen befecskendezés, valamint a hengerenkénti külön befecskendező-szivattyú. A Vario BlueTec- változatai az alábbi névleges teljesítménnyel és maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhetnek:
- 95 kW (129 LE) – 2200 ford./perc, 500 Nm – 1200-1600 ford./perc,
- 115 kW (156 LE) – 2200 ford./perc, 610 Nm – 1200-1600 ford./perc,
- 130 kW (177 LE) – 2200 ford./perc, 675 Nm – 1200-1600 ford./perc.
Kézi kapcsolású és automata váltó több sebességfokozattal
A Vario az erőátvitel terén is szolgál újdonsággal. Míg két kisebb teljesítményű változata eddig ötsebességes kézi váltóval került forgalomba, mostantól valamennyi hat sebességfokozattal gazdálkodik. A felár ellenében immár mindegyik motorváltozathoz rendelhető ötfokozatú nyomatékáthidaló automata (korábban négyfokozatú volt) még kényelmesebb váltást szavatol. Az új váltókkal nemcsak dinamikusabbá, hanem egyúttal gazdaságosabb működésűvé is vált a Vario.
A Vario pilótafülkéje esztétikai szempontból is sokat fejlődött. Már beszálláskor feltűnik benne a zsebbel ellátott új, elegáns ajtókárpit és a kerékdob korábbitól eltérő borítása. Nem kevésbé szembeötlő részlet a fekete és szürke színű műszerfal. Szintén újak a kárpitok, valamint a mennyezetburkolat és a szövethuzatok.