Andy Garcia a HVG-nek: A Keresztapa II. csak kicsivel marad le az első mögött
Francis Ford Coppola kapta áprilisban az Amerikai Filmintézet életműdíját. A vendégek közt volt Andy Garcia is, aki A Keresztapa III.-ban vette át a Corleone család vezetését. A színészt Coppoláról, Al Pacinóról, az első forgatási napról és a Sofia Coppolát ért kritikákról is kérdeztük.
„Francis Ford Coppola megmaradt független filmesnek, aki még mindig hisz benne, hogy az álmok egy-kettőre valóra válhatnak. Olyan történeteket mesél, amelyek milliókba kerülnek és milliós veszteséget termelnek. De ma este kapják be a bankárok és a finanszírozók. Ma este a művészetet ünnepeljük” – ezzel köszöntette Morgan Freeman az életműdíj átadásán az ünnepeltet. A Keresztapa III. igazi behemót produkció volt, nagy hollywoodi stúdiófilm a Freeman által is emlegetett finanszírozókkal a háttérben. Ilyen körülmények között is érvényesült Coppola független filmes hozzáállása?
Francis lélekben mindig is megmaradt függetlennek. És ezt nem csak mondja, a saját példájával bizonyítja is. Mindig visszatalált a személyesebb hangvételű, független filmes fejjel forgatott produkciókhoz. Alighanem a génjeiben hordozza ezt a késztetést.
A díjátadón Spielberg is köszöntötte Coppolát. Kijelentette, hogy számára A Keresztapa minden idők legjobb amerikai filmje. Az ön listáján mi van elöl, az első vagy a második rész?
Egyetértek Mr. Spielberggel, de A Keresztapa II. csak kicsivel marad le az első rész mögött.
Coppola sok-sok színésszel készített próbafelvételt, mielőtt önre osztotta Vincent szerepét. Már nem volt ismeretlen a szakmában, addigra már dolgozott Hal Ashbyvel (8 Million Ways to Die), Brian De Palmával (Aki legyőzte Al Caponét) és Ridley Scott-tal (Fekete eső). Náluk is át kellett esnie „screentest”-en?
Nem kellett próbafelvételt csinálom, meghallgatás volt csak. Az 8 Million Ways to Die (Egy lépés a halál) azzal indult, hogy megnézett a film castingosa, Lynn Stalmaster, a döntő körben pedig már ott volt vele a rendező, Hal Ashby is. Lynnek az Aki legyőzte Al Caponét szereplőválogatásakor is eszébe jutottam. Behívott, találkoztam Brian De Palmával, és kaptam egy szövegrészt a forgatókönyvből, azt kellett felolvasnom. A Fekete eső ennél is egyszerűbb volt: miután találkoztam Ridley Scott-tal és Michael Douglasszel, megkaptam a szerepet. De próbafelvételt csak A Keresztapa III.-nál kellett csinálnom. Találkoztam Coppolával, majd megcsináltam a screentestet.

De Palma ugyanahhoz az új-hollywoodi generációhoz tartozik, mint Coppola, Spielberg, Scorsese és Lucas. Kikérte a tanácsát, mielőtt találkozott Coppolával?
Nem kértem ki.
Miből állt A Keresztapa III. próbafelvétele, ami meggyőzte Coppolát, hogy ön az ő embere?