Új Audi S3 - kifinomult sportautó

3 perc

2006.08.07. 11:51

A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.

© audi.hu
5,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, és a gyorsulásnak csak a 250 km/órás tempó elérésekor szakad vége. A kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű FSI benzinmotor agresszív erejével, pörgősségével és zengő hangjával bizonyítja képességeit kiegyensúlyozott viselkedésű, nagyteljesítményű erőforrásként.

Ez az erő a hatfokozatú sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtási rendszeren keresztül jut el a 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon feszülő gumiabroncsokig. Az S3 új S sport felfüggesztései extrém sportos vezetési stílust tesznek lehetővé, az elérhető legmagasabb szintű kényelem mellett. Energikusan reagál a kormánymozdulatokra, pontos és biztos kezelhetőséget kínál, valamint a quattro technológiának köszönhetően kanyarokban a lehető leghatékonyabb kigyorsítást teszi lehetővé.

Utastér: sportos atmoszféra

© audi.hu
Az utastér sportos hangulatot áraszt, a legjobb minőségű anyagokkal és gondos megmunkálással. Legmeghatározóbb elemei a hatékony oldaltámaszokkal ellátott sportülések, a fekete vagy kérésre ezüstszínű tetőkárpit, illetve a különleges számokkal és mutatókkal ellátott műszeregység.

A pedálok, a sebességváltó gomb és a szellőzőrostélyok alumíniumhatásúak, a dekorbetétek zongorafekete, alumínium vagy nyírfaszürke színben rendelhetők. A bőrbevonatú sport kormánykeréken, a műszeregységen, a sebességváltó gombon és a küszöbléceken vörös és ezüst S3 emblémák találhatók. Az ülések szövet/bőr kombinált kárpitozással készülnek, de opcióként Alcantara/bőr vagy teljes bőrkárpitozás is rendelhető. A kéttónusú bőrüléseket középső részükkel megegyező színű varrás díszíti.


Négy hengerből hozza ki a maximumot (Oldaltörés)

Az S3 erőforrása mindent tud, ami egy erőteljes sportmotortól elvárható. A 2.0 TFSI, amely egyesíti a közvetlen befecskendezéses és a turbófeltöltéses technológiát, 195 kW (265 LE) teljesítményt nyújt, 6000 percenkénti fordulatszámon. Ráadásul már 2500 percenkénti fordulatszámnál lenyűgöző, 350 Nm nyomatékot kínál – és ez a vonóerő nem is csökken egészen 5000 percenkénti fordulatszámig. Vegyes használatban a 2.0 TFSI újabb előnyös tulajdonságáról tesz bizonyságot, mindössze 9,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként.

© audi.hu
Az új motor az A3-ban alkalmazott erőforrás továbbfejlesztett változata, amely azonban alapvető változtatásokon esett át. Az új, nagyobb turbina- és kompresszorlapátokkal ellátott turbótöltő 1,2 bar töltőnyomást állít elő. Az átalakított töltőlevegő-hűtő jelentősen csökkenti az összesűrített levegő hőmérsékletét, így növelve az égéshez nélkülözhetetlen légtömeget. A hatalmas erőt erősebb csapszeggel ellátott dugattyúk és új csapágyakkal szerelt erősített hajtórudak viszik át a főtengelyre. A motorblokk merevebb lett, valamint a hengerfejet új, rendkívül hőálló ötvözetből készítették.

A turbós motor tömege mindössze 152 kilogramm, ami kevesebb a közvetlen versenytársak hasonló erőforrásainál, és a tengelyek közötti súlyelosztásra is kedvező hatással bír. Kompakt méreteinek köszönhetően a 2.0 TFSI keresztben is beépíthető, ami rendkívül jótékonyan befolyásolja az S3 utas- és csomagterének méretét.

Sportosan kemény karakteréhez illően az új Audi S3 hatfokozatú, szűk fokozatelosztású, kézi kapcsolású sebességváltóval készül. A kapcsolási utak hossza lerövidült, még sportosabb és pontosabb váltásokat téve lehetővé. Akárcsak valamennyi Audi S típus, az új S3-ban is mind a négy kerék hajtott, amiről a quattro állandó összkerékhajtási rendszer gondoskodik. A nyomatékot a súlyelosztás javítása miatt hátul elhelyezett, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló osztja el a mindenkori körülményeknek megfelelően – kellő tapadást és maximális menetbiztonságot nyújtva. Az erőátvitel valamennyi elemét megerősítették, hogy megbirkózzanak a motor tekintélyes nyomatékával.

A rugók és a lengéscsillapítók keményebbek, a karosszéria 25 milliméterrel alacsonyabbra került, mint az alapkivitelű felfüggesztéssel szerelt A3 esetében. Az első felfüggesztés tömegét alumíniumból készült lengőkarok és bekötések csökkentik. A merevebb futóműágyazások és az elektromechanikus kormányzás sportosabb karakterisztikája még nagyobb dinamizmust és precizitást eredményez. A 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák és 225/40 méretű abroncsok biztos tapadásról gondoskodnak. A 17 hüveloykes, sport fékbetéteket tartalmazó fékrendszer maximális lassulást biztosít, a feketére festett féknyergek S3 emblémát viselnek.