A Fidesz is a Combinóval szorongatja Demszkyt
Független vizsgálóbiztos kinevezését kéri Demszky Gábor főpolgármestertől a Fidesz a Combino villamosok beszerzési körülményeinek feltárására - mondta Wintermantel Zsolt a párt fővárosi önkormányzati frakcióvezető-helyettese pénteken Budapesten. Az ügyben a párt által támogatott főpolgármester-jelölt felszólította Demszkyt, adjon magyarázatot a hibákra.
Tarlós kér, sőt felszólít |
Kérem, sőt felszólítom Demszky Gábort, szólaljon végre meg, mint Budapest első számú vezetője és a Combino ügy vélhető "siettető embere", és adjon magyarázatot a történtekre. Alig valószínű, hogy a "véletlen hiba" teória és a konok hallgatás tovább tartható - írja közleményében a Fidesz által támogatott főpolgármester-jelölt, Tarlós István, aki a villamos-meghibásodásokat kéri számon Demszkyn. "Mi ez a szakadatlan botránysorozat a budapestiek 41 milliárd forintján vásárolt, használhatatlan járművekkel?" - kérdi Tarlós. "Ennyi pénzből hat Római parti gát, vagy az aquincumi híd megépíthető lett volna. Az OEP adatai alapján 41 milliárdból öt hónapig Magyarország teljes táppénzállománya fizethető lenne, másfél hónapig az egész ország ingyen kapná a gyógyszert." - fejezte be. |
A képviselő elmondta: véleményük szerint a politikai felelőtlenség idézi elő a műszaki felelőtlenséget és a többszöri határidő-módosítások, a műszaki paraméterek megváltoztatása, a kampánycélok miatt "van ilyen elnagyolt munka, ezért nem lehetett kipróbálni a villamosokat és jönnek elő az újabb és újabb meghibásodások". Tarthatatlannak nevezte, hogy egy 40 milliárd forintos beszerzés után a járművek a remízben állnak. Hangsúlyozta: "ezek a villamosok rosszak, nem üzemképesek, nem tudnak működni".
A fővárosi képviselő felidézte: a hétfőn újra üzembe állított Combino villamosoknál újabb sorozatos meghibásodások tapasztalhatók, csütörtökön napközben és este is volt üzemzavaruk. Mint mondta, korábban a felsővezeték-kiépítéssel voltak problémák, több mint 30 esetben az ajtó hibásodott meg, fékhibák voltak, most a hajtóművet kell kicserélni.
Mint mondta, nem véletlen, hogy fellépnek ezek a hibák, mivel a villamos egy prototípus, egy áttervezett, átalakított verzió, "ami soha kipróbálásra még nem került, a Siemens tesztpályáján egyetlen egy métert nem tett meg, úgy jöttek ide Budapestre, hogy még soha nem láttak őszt, telet, havat, még újabb rejtett hibák jöhetnek elő".
A hajtómű-cseréről szólva azt mondta: mindenki tudta - és a Siemens is jelezte előre -, hogy mivel a kampányidőszakra kellett időzíteni a villamosok üzembe állítását, nem készültek el azok a hajtóművek, amik a végleges verzióba kellettek. Ha nem tudja a Siemens kijavítani a hibákat, akkor az is felmerülhet, hogy küldjük vissza a villamosokat - jelentette ki.