Audi R8: pedigrés versenyautó
Az Audi a Párizsi Autókiállítást választotta az új Audi R8 sportautó bemutatójának helyszínéül , amely nevét és génjeit az ötszörös Le Mans győztes Audi versenyautótól örökölte. A modell egyedülálló vezetési dinamikáját a 420 lovas teljesítményű V8 FSI-motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame könnyűszerkezetes építési mód szerint készült karosszéria garantálja. Az autó prototípusát az Audi Sportscar Experience rendezvényen a hazai újságírók is megismerhették.
© audi.hu |
Az Audi első középmotoros sportautója egyesíti az Audi motorsportban szerzett számos diadalának tapasztalatait a márka elismert technológiai szakértelmével és az innovatív dizájnnal. Az Audi számos győzelmet bezsebelt már világszerte a versenypályákon az 1980-as évek rali sikereitől kezdve a túraautó bajnokság győzelmein keresztül egészen a hosszú távú versenyek világáig. Az Audi R8 öt alkalommal diadalmaskodott az igen nagy presztízsű Le Mans-i 24 órás versenyen (2000, 2001, 2002, 2004, 2005) és két alkalommal mindhárom dobogós helyet sikerült megszereznie.
© audi.hu |
Az új Audi R8-ast egy igazi sportautó arányai jellemzik : 1.90 méter széles, csupán 4,43 méter hosszú és 1,25 méter magas. A 2,65 méteres tengelytáv helyet biztosít a megdöbbentően tágas utastérnek és a hosszában mögé beépített motornak is. 420 lóerős, nyolc hengeres közvetlen benzin befecskendezésű FSI-motorjával a négykarikás márka új csúcsokat hódított meg. 7800 percenkénti fordulatszám mellett a 4,2 literes motor 309 kW (420 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 4500 és 6000 percenkénti fordulatszámnál 430 Nm. Maximális nyomatékának legalább 90 százaléka rendelkezésre áll egy igen széles tartományban, 3500 és 7600 percenkénti fordulatszám között. Az R8 álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 301 km/h.