Beveti Kelet-Európában a varázsfegyvert az Opel
Bővül az Astra-család: a négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. A lépcsőshátú kocsi világpremierje az isztambuli autószalonon lesz november 3-12. között.
![](/image.aspx?id=b8493fb6-0547-4800-a79e-1f7700d4c26f&view=ba21cfda-896a-4b45-bbef-e8937bad5ac8) © GM Media |
Az egyelőre csupán a közép- és kelet-európai országoknak szánt lépcsőshátú Astra a lengyelországi Gliwicében készül. A kétféle benzin- és kétféle dízelmotorral (90-140 lóerő) induló új modell értékesítése 2007 őszén kezdődik. A lépcsőshátú karosszéria különösen a feltörekvő piacokon nagyon keresett. A török kompaktautó-vásárlók 67 százaléka dönt ilyen mellett; Oroszországban 65 százalék az arány, Lengyelországban és Délkelet-Európában 15 százalék részesíti előnyben a különválasztott csomagtartót. Összehasonlításul: Nyugat-Európában ötszázalékos, tehát eléggé jelentéktelen a lépcsőshátú karosszéria részaránya a kompakt autók között.
![](/image.aspx?id=b8c614dc-262c-4a0f-a173-a7a19fd1c9b9&view=ba21cfda-896a-4b45-bbef-e8937bad5ac8) © GM Media |
Az újdonság (hosszúság/szélesség/magasság: 4618/ 1754/1458 milliméter) az Astrákra jellemző kiegyensúlyozott arányokkal és dinamikus vonalakkal rendelkezik. A hátsó ülés helykínálata és a csomagtartó tágassága (500 liter) érdekében a kombi hosszú tengelytávját (2703 milliméter) kapta az új modell.