Kabrióláz
A nyitott tetejű autóval való kocsikázás mindig is úri passziónak számított, de mostanában újabb irányzatként...
A nyitott tetejű autóval való kocsikázás mindig is úri passziónak számított, de mostanában újabb irányzatként egyre-másra jelennek meg a csomagtartóba süllyeszthető, fémtetős kupé-kabrió típusok (cc), méghozzá a kisebb és így olcsóbb kategóriákban. A gombnyomásra fedetlenné váló négykerekűk sorát - a kétszemélyes, prémium Mercedes SLK sportkocsi után - még az ezredforduló táján a Peugeot nyitotta meg a 206-os típus mintegy 4,5 millió forintért vesztegetett cc-változatával. Azóta a kínálat ugrásszerűen bővült: a minik közé tartozó Opel Tigra, Nissan Micra és az idén várható Mitsubishi Colt kemény tetős kabriói mellett az alsó középkategóriában - 5 millió forint körüli árról startolva - a Peugeot már a 307-es, a Renault pedig a Megane modell cc-változatát kínálja.
A verseny azonban tovább élesedik a két örök rivális ezekben a hetekben kezdődő különmérkőzésével. Az Opel május 15-én dobta piacra a 2+2 személyes Astra Twin Top típust, öt nappal később pedig a Volkswagen az Eost. A VW-főnökök elégedetlenek voltak a tetőszerkezet zajszigetelésével, de rohammunkával sikerült ledolgozni a több hónapos késéssel fenyegető starthátrányt. A Németországban 23,6 ezer euróról induló Twin Top Astra tetejét távirányítóval is lehet csukni-nyitni, sőt a tető - 30 kilométeres sebességig - akár menet közben is mozgatható. Aztán jön majd a Ford Focus és a Mitsubishi Colt, s jövőre, már tízmillió forint körüli áron, a Volvo C70.
Aki a klasszikus, kétszemélyes sportkocsi után vágyódik, az megveheti például a világbestsellernek mondott vászontetős Mazda MX-5 nemrég megújított változatát, amely alapkivitelben 5,5 millió forintba kerül. A Toyota Lexus 281 lóerős SC430 típusáért ellenben már 22 millió forintot kell leszurkolni, a kínálat egyik csúcsmodellje pedig a 612 lóerős Mercedes SL AMG V12, közel 60 millió forintért.