Újra Nyitott Pince Napok
A tavalyi „Nagy Ízutazás 2006” kampányév egyik legjelentősebb eseménye a Nyitott Pincék Napja volt, amelyet idén – a nagy sikerre való tekintettel – ismét megrendez a Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék Szövetsége és a Bacchus Arts Stúdió. A hazai borturizmus élénkítése érdekében szervezett akció ezúttal három napon át tart. A pünkösdi hosszú hétvégén országszerte több mint 100 pincében várják a vendégeket ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval.
© sxc.hu |
A Nyitott Pincék Szövetség és a Magyar Turizmus Zrt. széleskörű promóciót fejt ki a pincék népszerűsítésére. A rendezvény leírását, valamint az akcióban részt vevő pincészetek listáját tartalmazó kiadvány megtalálható:
- az ország 150 Tourinform-irodájában,
- behúzva a május 17-én megjelenő Népszabadságban, továbbá az öt országos nagyközönségi lap (Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap, Vasárnapi Hírek, Napi Gazdaság) április 30–án megjelent „Itthon otthon van” mellékletében, valamint a
- a www.itthon.hu és a www.nyitottpince.hu honlapokon.
© sxc.hu |
A szervezők remélik, hogy a már hagyománnyá váló Nyitott Pince Napok akció a – a média segítségével – széles körben népszerűsíti a pincelátogatást, becsábítja a látogatókat a hordók világába, akik később is visszatérnek, illetve szájhagyomány útján másokat is meggyőznek arról, érdemes megismerni a hazai borokat, a magyar borvidékeket.
Az akció sikeressége a magyar lakosság körében |
A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentősen emelkedett az elmúlt év során. A magyar lakosság körében 2006 decemberében végzett telefonos felmérés, ezer fős reprezentatív, véletlenszerű mintavétellel történt. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, 2006-ban pedig már 42,7 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerűbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borkóstoláson nem csak a legtöbben vettek részt, de a leggyakrabban is. Borúton közel 5 százalékkal többen voltak 2006-ban, mint 2005-ben. A válaszadók azzal értettek egyet leginkább, hogy jó, hogy egyre több borhoz kapcsolódó fesztivál, rendezvény van országszerte. A bor és gasztronómiai rendezvények, mint utazási motivációk és végezhető tevékenységek szerepe is növekedett. A megkérdezettek 46 százaléka válaszolt úgy, hogy szívesen vesz részt gasztronómiai fesztiválon, 40 százalékuk pedig borfesztiválon. A válaszadók 36 százaléka utazik szívesen borkóstolás céljából. A megkérdezettek 67 százaléka szerint a helyi ételek és italok kóstolása hozzátartozik az utazáshoz. |