Mit szólna, ha az egész világ tudná, mennyit keres? Ennél a cégnél nagyobb titkokat is megosztanak!
A közösségi média különböző oldalaira egyszerű publikálást lehetővé tevő Buffer a teljes átláthatóság jegyében működik. A dolgozói fizetéseken kívül nyilvánosak többek között a cég bevételei, költségei és árazási modelljei, a csapat összetétele, az alkalmazottak által olvasott könyvek listája – és mindezek az adatok ráadásul a cég honlapján valós időben is elérhetők.
A Buffer vezetője, Joel Gascoigne szerint az átláthatóság a bizalom alapja, a bizalom pedig a hatékony csapatmunka feltétele. Állítása szerint a teljes nyitottság azt mutatja meg, hogy a cég átgondoltan és méltányosan jár el alkalmazottaival, akiknek így nem kell felesleges bizalmatlansági köröket futniuk, és a legjobb tudásuk szerint végezhetik munkájukat.
Az információk megosztása ezen felül a vállalati innovációt is erősíti (a cégnél bárki kezdeményezhet, a céltudatosságot el is várják), sőt tapasztalatuk szerint az átláthatóság a felhasználói lojalitásra is hatással lehet azáltal, hogy megmutatja a vállalat emberi oldalát.
Néhány példa a cég által közzétett adatokból


Egy hasonló magyar példa
Részben a Buffer átlátható modellje inspirálta a nemzetközi piacra dolgozó, digitális termékek dizájnját megálmodó magyar vállalat, a UX studio cégmodelljét is, amely három pilléren alapul: szabadság, átláthatóság és önszerveződés.
Az átláthatóság elve egy éve került be a UX studio vállalati értékei közé. Ennek értelmében minden dolgozó hozzáférhet a céges pénzügyi adatokhoz: láthatja a bevételeket, a fizetéseket és a szerződéseket. Emellett mindenki részesül a profitból: a UX studiónál a próbaidő letelte után a dolgozók részvényeket kapnak.
A HVG Extra Business friss számában megjelent cikkünkben részletesebben is beszámolunk a UX studió cégmodelljéről. Kíváncsi, hogyan segíthetik karrierjét vagy cégének sikerét a történetek, és hogyan aknázzák ki a sztorik erejét a profik? A HVG Extra Business friss számának középpontjában a történetmesélés áll. Keresse az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!