A Google-t is elérte a koronavírus, erre keresnek rá a legtöbben
A Google statisztikája szerint Magyarországon ismét egyre többen keresnek rá a koronavírusra és az orvosi maszk kifejezésre, de az Egyesült Államokban is hasonló a helyzet.
A koronavírussal kapcsolatos híradásokban egy dolog közös: minden felvételen olyan embereket látni, akik valamilyen maszkot – általában orvosi maszkot – viselnek, hogy ezzel csökkentsék a megfertőződés esélyét. Ahogy a Wired is fogalmazott, az eszköz mára a járvány szimbólumává vált, és mostanra a Google keresési trendjeiben is kimutatható a téma.
A Mashable beszámolója szerint az Egyesült Államokra vonatkozóan a Google Trends statisztikái azt mutatják, februárban a "face mask" kifejezésre minden eddiginél többen kerestek rá, az elmúlt 30 nap adataiban kiugró értéket mutatnak. A Google meghatározása szerint:
A „kiugró érték” megjelölésű találatok esetében a növekedés óriási volt, valószínűleg azért, mert az ilyen lekérdezések újak, illetve kevés korábbi keresés volt velük kapcsolatban (ha volt egyáltalán).

Mindez érthető is, az Egészsésügyi Világszervezet (WHO) szerint ugyanis eddig világszerte több mint 80 ezer ember fertőződött meg az új típusú koronavírussal, és több mint 2600-an vesztették életüket a megbetegedés következtében.
Magyarországon a koronavírus szóra a Google statisztikái szerint január végén kerestek rá a legtöbben, majd egy viszonylagos csend után ismét elindult felfelé az érdeklődés.

Hasonló a helyzet az orvosi maszkokkal kapcsolatban is:

Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ez a téma érdekelné a legtöbb embert. Az Egyesült Államokban az elmúlt 30 nap keresési trendjét Kobe Bryant tragédiája határozta meg, a koronavírus pedig csak a negyedik helyre került.

Magyarországon szintén Kobe Bryantre kerestek rá a legtöbben, a koronavírus viszont nálunk a második legnépszerűbb témakör volt februárban.

Világszerte szintén hasonló a trend.

Az elmúlt időszakban azok a csalók is megjelentek az interneten, akik a járványból akarnak hasznot húzni. Az Amazon nemrég letiltotta azokat az árucikkeket, amelyekről azt állították az eladók, hogy elpusztítja a koronavírust. Az oroszok eközben álhírekkel igyekeznek zavart kelteni az éterben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.