A járványt legyőzzük, de aztán újra idegbajt kapunk a pesti dugóktól. Vagy mégsem?
Az autók száma csökkent, a tömegközlekedési járművek jó része kényszerpihenőjét tölti a járványhelyzet miatt Budapesten. Itt az alkalom újragondolni a főváros közlekedésfejlesztési terveit.
Kész Koppenhága!
– jelenik meg a budapesti biciklis lelki szemei előtt a magyarnál nagyságrendekkel kerékpárosbarátabb dán főváros, amikor ráteker az új, a járványhelyzet apropóján kialakított bringasávra. Az egyik hatsávos belvárosi sztrádából, az Üllői útból majdnem teljes szélességében a biciklisek kapták meg a külső sávot, így a hazai viszonyok között szokatlanul tágas helyhez jutottak.
Persze az új állapotot szokniuk kell még a közlekedőknek, egyelőre elég sok (vélhetően a járvány miatt újonnan kerékpárra pattant) biciklis a járdát használja, ami nemcsak szabálytalan, de veszélyes is a gyalogosok és a kanyarodó autók miatt. Néhány autóvezető pedig ideiglenes parkolóhelynek tekinti az új kerékpársávot.
Közben a fővárosi utcákról eltűntek a vitatott státuszú bérrollerek. A nemzetközi Lime általános tájékoztatása szerint világszerte szüneteltetik tevékenységüket a járvány miatt, míg a magyar Breezy egy „komoly fejlődési pillanat” fennforgásával indokolta a szünetet. A használók jelentős hányadát a turisták adták, márpedig a turizmus gyakorlatilag leállt.