Előválasztás: A kompromisszumoknak vége, mindenki a saját érdekeit nézi
Az ellenzéki pártokat elkapta az előválasztási versenyszellem, több kérdésben sem tudtak megegyezni, ezért inkább elengedték. Bár a politikai reklámok szabályozását teljesen összekuszálta a Fidesz, a mostani kampányba mégis jelentős pénzeket pumpálnak a miniszterelnök-jelöltek és pártjaik. Kérdés, mi marad az egységből és a pénzből tavaszra.
Az ellenzéki riválisok elköltik azt a pénzt, amire majd a hagyományos választási kampányban szükség lenne – osztja meg a HVG-vel aggodalmát egy névtelenséget kérő, magas rangú ellenzéki politikus. „Ezzel olyan problémát generálnak, amivel most senki sem foglalkozik.” Pedig több forrásból megerősített információink szerint eredetileg felmerült, hogy a pártok állapodjanak meg az előválasztás során egy minden egyéni körzetre vonatkozó költési limitben. Az ötletet azonban annyi oldalról támadták a felek, hogy végül elengedték, és a miniszterelnök-jelöltek költéséig már el sem jutottak.
Míg korábban a pártok képesek voltak kompromisszumokra, most már mindenki a saját érdekeit nézi – mondja beszélgetőtársunk. Ezen bukott el az egyik, hírverést segítő eszköz is.