Csak a levegőbe beszélünk, ha az olajvállalatok nem állnak bele a klímavédelembe
Nem hisznek a világ olajcégeinek, hogy a jó oldalon állnak a globális felmelegedés elleni küzdelemben. Cselekedeteik azt mutatják, hogy nagyon lassan fordulnak el környezetszennyező tevékenységeiktől.
„Minden apró trükk számít, véletlenül se hagyják nyitva a hűtőgépet, kapcsolják le a villanyt, és a fűtést tekerjék lejjebb egy-két fokkal” – így sürgeti a nézőket az a klímatudatosságot népszerűsítő reklámfilm, amelyet az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) mérkőzéseinek tévéközvetítései során fognak vetíteni. Az UEFA három évre szóló megállapodás keretében klímavédelmet népszerűsítő reklámidőt finanszíroz az Európai Bizottságnak, amelynek és amely elnökének, Ursula von der Leyennek a hozzáállása nem csekély felháborodást váltott ki.
Az ilyen törekvések kritikusai arra hívják fel a figyelmet, hogy
a környezetszennyezés oroszlánrészéért nem a lakosság felelős, hanem néhány nagyvállalat.
Azok pedig a lakossági lépéseket sürgető kampányokat arra használják fel, hogy eltereljék a figyelmet a saját felelősségükről, illetve arról, mennyire keveset tesznek a klímavédelmi átállásért.
Kiderült, kik nyerészkednek a klímaválságon
A forrásánál összesíti az éghajlatváltozást okozó szén és kőolaj elégetésének hatását egy tanulmány. A bányavállalatok és olajcégek nem felelősek a kereslet vezérelte felhasználásért, azért viszont annál inkább, hogy jó ideje maguk is tudtak a szén-dioxid-kibocsátás káráról, de a saját érdekeiket követték.
Az UEFA által szervezett Bajnokok Ligája egyik főszponzora ugyanis az orosz Gazprom energetikai vállalat, ahogy több topcsapaténak is. Utóbbiak közül nem egy közvetlenül vagy közvetetten öbölbeli olajtermelő ország birtokában van, legutóbb a Newcastle United angol klubot vásárolta meg Szaúd-Arábia állami tőkealapja.