Így mossa össze a kormány a pedofíliát a homoszexualitással
Dagad a botrány az LMBTQ-embereket támadó módosító törvény miatt: a pedofília-ellenes jogszabály összemossa a nemi identitást a pedofíliával. Korlátozza a nemváltoztatás vagy homoszexualitás megjelenítését és népszerűsítését, továbbá tilos ilyen reklámokat elérhetővé tenni a 18 év alattiaknak.
Háromezer év európai irodalmából válogat és 85 szerző művét ajánlja Nyáry Krisztián irodalomtörténész, író a február 14-én megjelenő antológiakötetében.
A Tiltott irodalom. Klasszikus irodalmi művek az azonos neműek közti szerelemről című könyv válasz a pedofíliával a homoszexualitást szándékosan összemosó, 2021-es törvénymódosításra és az ugyanezen alapuló, káros kormányzati kommunikációra.
A jogszabály ugyanis szó szerint a homoszexualitás megjelenítését tiltja a fiatal korúak számára, ezzel gyakorlatilag elzárva őket a lehetőségtől, hogy kapaszkodót találjanak az „emberi civilizáció kezdetei óta velünk élő érzelmi alaphelyzet, az azonos neműek közti szerelem megértéséhez” – fogalmaz Nyáry az előszóban.
Szöveggyűjteményében olyan lírai és prózai alkotásokat mutat be, amelyek elsősorban a szerelemről szólnak, és csak másodsorban arról, hogy két férfi vagy két nő között szövődnek.

Ha szigorúan ragaszkodnánk a törvény szövegéhez, akkor a 18 éven aluliaknak nem szabadna olvasniuk Szapphót, Homéroszt, Shakespeare-t vagy Thomas Mannt sem, és át kéne lapozniuk Örkény István, Márai Sándor, Janus Pannonius vagy Babits Mihály idevonatkozó alkotásait is. Az pedig világosan kiderül Nyáry Krisztián antológiájából, hogy a mai magyar fiatalságot olykor a legszebb és legfontosabb művektől fosztanák meg.
Dante Alighieri: Isteni színjáték
hvg360: Elsőként Dante Isteni színjátékát választottuk a kettőssége miatt. Dante a Pokolban ábrázolja a „szodomitákat”, vagyis a homoszexuálisokat, miközben érezhetően szimpatizál is velük.
Nyáry Krisztián: Dante messzemenően elfogadja, amit az egyházi tanítás mond a természetjogról, miszerint mindenki bűnös, aki nem a gyermeknemzés céljából él nemi életet. Lényegében ez van a mai magyar törvényben is, mert a homoszexualitás megjelenítésének és az öncélú szexualitás ábrázolásának a tiltása együtt, bizony ezt jelenti. Bár Danténál a Pokolban vannak a szodomiták, elbeszélőként mégis empatikus velük: azt mondja, hogy ők erkölcsileg magasabb fokon álltak életükben, mint a legtöbb firenzei, csak „szegények” idekerültek a bűnös életmódjuk miatt. Az Isteni színjátékot azért akartam megmutatni, mert látszik benne a kétfajta erkölcsiségnek a szembekerülése.

Galgóczi Erzsébet: Törvényen kívül és belül