Nagy Márton: Bárcsak akkor is ilyen gyors lenne a Ryanair válasza, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal

1 perc

2022.06.15. 07:24

Válaszolt a gazdaságfejlesztési miniszter arra, hogy a Ryanair vezérigazgatója többször is idiótának nevezte a hvg.hu-nak adott interjúban.

„A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan, és hagy maga után kivetni valót. Bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal” – közölte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter. „Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint” – tette hozzá.

„Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót pl. Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez –, miért épp a magyar eljárással akad gondja” – írta a miniszter.

„Persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást – a Ryanairtől is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak.”

Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója kedden azt nyilatkozta portálunknak, hogy „Nagy Márton egy komplett idióta”. Mindezt a gazdaságfejlesztési miniszter által bejelentett, légitársaságokra kivetendő „extraprofit különadó” miatt közölte. A cég korábban már bejelentette, hogy visszamenőleg áthárítja a pluszterhet az utasokra, ami miatt fogyasztóvédelmi eljárás indult ellene.

O'Leary szerint a kormány érvelése álszent, és egy kormány ne szóljon be az árképzésbe.