Az ukrán háború miatt lejtőre került a Netflix, miközben egyre több konkurens támadja
Egyre élesebb versenyt folytatnak a nézők kegyeiért a fizetős streamingszolgáltatók, miközben az ukrán–orosz háború is rontja a kilátásaikat. Magyarországon a nyelvtudás hiánya is nehezíti szélesebb körű elterjedésüket.
Az online streamingszolgáltatók is megérezték az ukrajnai orosz invázió hatásait. A piac legnagyobb szereplője, a Netflix múlt héten kiadott negyedéves üzleti jelentése első ránézésre kifejezetten rosszul mutat: a csendes-óceáni régión kívül az összes fontos piacon előfizetőket vesztett, és összességében 200 ezerrel kevesebb kuncsaftja volt március 31-én, mint a tavalyi év végén.
A negatív szaldóért azonban főként az oroszországi kivonulás felelős – azzal, hogy elérhetetlenné tették szolgáltatásukat az orosz piacon, egy csapásra 700 ezer ügyfelet vesztettek.
A negyedéves beszámolóhoz kapcsolódó sajtóbeszélgetésen Spencer Adam Neumann pénzügyi igazgató azt is megjegyezte, hogy a háború hatása továbbgyűrűzött a kelet-közép-európai országokba is, és kedvezőtlenül hatott az előfizetők számára.