Európa csapdában, Magyarország viszont az amerikai-kínai akkuháború fontos hadszíntere lett

Európának 2035-ig át kell állnia az elektromos autókra, ám a kontinens egyelőre nem rendelkezik az ehhez szükséges akkumulátorgyártási képességgel. A kialakult piaci résbe pedig Kína nyomult be. HVG-Ténytár.

  • HVG HVG
Európa csapdában, Magyarország viszont az amerikai-kínai akkuháború fontos hadszíntere lett

Magyarország tényleg a világ, de legalábbis Európa élvonalába került azzal az akkumulátorgyártó kapacitással, amely már termel vagy előkészítés alatt áll. A már meglévő és bejelentett üzemek mérete is lehetővé teszi, hogy évente annyi akkut gyártsanak, amelyek 215 gigawattórányi energiát képesek tárolni, és ez a kapacitás hamarosan meghaladja a 250 gigawattórát. (Összehasonlításul: 2022 utolsó negyedévében 8,1 gigawattóra energiát töltöttek a villanyautókba a magyarországi nyilvános állomásokon.)

A szennyek országát építik Orbánék a sokasodó akkugyárakkal

Újabb három település forrong, mert a kormány az ott lakók bevonása nélkül tárgyal olyan raktárak és gyárak telepítéséről, amelyek az akkumulátorokhoz szükséges vegyi anyagokkal foglalkoznak. Orbánék előkészítetlenül ontják az országra a veszélyes üzemeket, mégis úgy érezhetik, révbe értek.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.