Elárasztják Európát a kínai e-autók, ám ezek ötödét európai cégek gyártják Kínában
Látványosan egyre több és több elektromos autó fut Európában, de arányukat látva nagyon messze van még a belső égésű motorokkal hajtott járművek leváltása HVG-Ténytár.
Öt év alatt megötszöröződött a világ gyárainak futószalagjairól legördülő elektromos autók száma. Néhány évvel ezelőtt Európában értékesítették a legtöbb e-autót, mostanra viszont Kína lett a legnagyobb vásárló. 2022-ben összesen 4,4 millió tisztán elektromos és 3,4 millió plug-in (elektromosan is tölthető) hibrid autót adtak el Európában, ami az újautó-eladások nagyjából 21 százaléka.
Jóval szerényebbek az árammal hajtott buszok és kamionok eladási adatai: a 2022-ben értékesített buszoknak a 4,5, a kamionoknak pedig csupán az 1,2 százaléka volt elektromos üzemű, és ezek 80-85 százaléka is Kínában talált gazdára. Ezeknek a – főleg Kínában gyártott – termékeknek a mérsékelt sikerét az magyarázza, hogy az átlagos hatótávolságuk csupán 300-400 kilométer.