HVG: A Sirály Másája gyászolja az életét, azért jár mindig feketében. Hasonló okokból hord kizárólag feketét?
Pogány Judit: Egyáltalán nem. A nagy generáció az 56-os forradalom után feketét hordott. Tizenkét éves kamaszként engem is nagyon izgattak az események. A magunk által rajzolt új címert gombostűre tűztük, röplapokat osztogattunk, elhittük, hogy gyermekpartizánok vagyunk. Több mint húsz éve rám tört a nosztalgia, a nagy generációra emlékezve kezdtem feketében járni.
HVG: Élete legnagyobb kapcsolatának nevezte a pótanyjának mondott Etához fűződő viszonyát. Őt is belejátssza Emerenc szerepébe Az ajtóban?
P. J.: Emerenc sokkal szárazabb, gondolkodóbb típus. Eta egészen más volt, két elemit végzett, egyszerű erdélyi lány. A Pedig én jó anya voltam című darabban „használtam” a személyiségét, a szokásait, az ízlését. Feltette az asztalra a szemetesvödröt, amikor cserélte benne a nejlonzacskót. Meg se fordult a fejében, hogy nem tesszük oda a szemetesvödröt, ahová legközelebb a kenyeret.
A fiamat is részben Eta nevelte. Gábor a premieren őt vélte jönni-menni a színpadon, azt mondta, még nem látott ilyen reinkarnációt.