„Kék szuperhold fotók”, „jegeskávé Bécs belváros”, „utasellátós hamburger vélemények” – képzeljen el egy világot, ahol bármire keres rá, a jól megszokott, több tucat vagy több száz eredményt hozó találati listák helyett mindig egy weboldalt dob ki eredményként a kereső, egy témán belül mindig ugyanazt. Amennyire ez képtelenség lenne, annyira természetes, hogy magát a keresést egyetlen szolgáltatással végzi el az ember. A nyugati világban szinte mindig mindenki.
A Google piaci részesedése a StatCounter analitikai platform legfrissebb adatai szerint globálisan 91 százalékos. Magyarországon még ennél is erősebb a vállalat pozíciója, 100 internetes keresésből 98-at a Google-ra bíznak az internetezők. Mit szólnának ehhez az Egyesült Államokban, ahol négyévnyi vizsgálódás után a múlt héten állapította meg Amit Mehta szövetségi bíró, hogy a Google kereső versenyjogi szempontból aggályos monopólium? Pedig ott évek óta „csak” 87 százalékos részesedéssel bír.