Feje tetejére állítaná az autóipart a Jaguar, de saját magával már biztosan ezt teszi
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
Ha a királynőnek jó volt, akkor miért kell most egészen mást csinálni? Igen, II. Erzsébet egyik kedvelt autója is egy Jaguar volt (egy X-modell, kombi változatban), de a patinás brit márka menedzserei ma már egészen más célközönségre gondolnak: fiatalabbakra, nagyvárosiakra, jövőbe tekintőkre, gazdagokra, köztük közel- és távol-keletiekre. És egyáltalán: mindenben egészen mást akarnak. A változást jelzi az is, hogy a koncepcióautót (azaz nem gyártásra kész, hanem az elképzeléseket tükröző modellt) nem autókiállításon, hanem a kortárs művészet egyik legrangosabb rendezvényén, Floridában, az Art Miami keretében mutatták be.
Jaguar Type 00
Jaguar
Ez a Jaguar Type 00, avagy 00-modell: az első nulla a károsanyag-kibocsátásra utal, a második arra, hogy a márka a nulláról indul újra.
We’re here to delete ordinary. To go bold. To copy nothing. https://www.jaguar.com/copy-nothing
Hatalmas megrökönyödést keltett a két példány, egy Miami-rózsaszín és egy London-kék. Nemcsak a jellegzetes zöld árnyalat, a British Racing Green lett a múlté, az új modellen semmi sem olyan, mint egy nagy hagyományú brit kocsin.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”