A koronavírus a számlázás és könyvelés menetét is átírta, de van megoldás!
A koronavírus-járvány felértékelte a digitális, online kapcsolattartási formákat. Vagyis, amikor nincs szükség személyes kontaktusra a cégek és a könyvelők, illetve a szállítók között. Szerencsére már léteznek olyan megoldások, amelyek érintkezésmentesen teszik lehetővé a kis- és középvállalkozásoknak az ügyek intézését. Például annak a kötelezettségnek a teljesítését, hogy július 1-jétől a számláikat immár összeghatártól függetlenül feltöltsék a NAV-hoz.
Szakmai berkekben nem zárják ki, hogy mivel az online számla-adatszolgáltatás jelentős körrel bővül, a jelenleg adatot szolgáltató vállalatok jelentéstételi ügyletköre pedig módosul, a július 1-jei értékhatárcsökkentés elhalasztódik. Igaz, e lépés mindenképpen jogszabálymódosítást igényel.
Addig is azonban a most ismert keretrendszerhez kell alkalmazkodni, vagyis arra készülni, hogy 2020. július 1-étől értékhatártól függetlenül kell majd minden, belföldi adóalany részére kiállított számlát online feltölteni. Mivel a beküldés elmulasztása büntetést von maga után, különösen fontos, hogy mindenki mielőbb beüzemelje az onlineszámla-beküldő rendszert.
Pánikra semmi ok
Pánikra azonban semmi ok, sőt még kényelmetlenséggel sem kell számolnia senkinek, feltéve, hogy a megfelelő ügyviteli rendszert használja – hangsúlyozza Nagy Attila, a Számadó Kft. sales-marketingese.
A Számadó Kft. kis-, közepes- és nagyvállalkozások, szervezetek pénzügyi, ügyviteli és menedzsment feladataira kínál kiforrott, jól használható, könnyen bevezethető, rugalmasan továbbfejlődő szoftvermegoldásokat. Ezek teljes mértékben hazai fejlesztésűek, a magyar pénzügyi-ügyviteli szokások és módszerek szerint készültek, és teljes mértékben az aktuális számviteli szabályoknak és rendeleteknek megfelelően működnek. Képzett és tapasztalt tanácsadó, rendszerszervező és fejlesztő gárdával állnak az ügyfeleik rendelkezésére. Szoftvereik a legmodernebb, mesterséges intelligenciával támogatott technológiákat használják. |
A Számadó számlázó és ügyviteli rendszereiben a számlák feltöltése a NAV szervereire már korábban is teljesen automatikusan működött, most pedig a NAV 2.0 bevezetésével a vevő és szállító számlák letöltése vált megoldottá. Mindössze a könyvelendő számla számát kell az adatrögzítés során megadni és a rendszer a NAV szervereiről minden adatot közvetlenül a bizonylat-karbantartóba letölt, ezzel jelentős időt megtakarítva.
„E funkció – a hazai piacon elsőként – már a Számadó-rendszer alapvető része, így minden felhasználó által elérhető. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a letöltött adatokat csak a számla képe alapján lehetséges lekönyvelni, így a párosítás időigényes folyamata még emberi beavatkozást kíván” – jegyzi meg Nagy Attila.
Egy gombnyomással lekönyvelhetőek a bizonylatok
Az igazán forradalmi újdonság az, hogy a párosítással sem kell több, értékes munkaidőt eltölteni.
A cikk teljes szövegét Adózóna.hu oldalunkon itt olvashatja el.