Donald Trump: Lebombázott az USA három iráni atomlétesítményt
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Carmine Gallo szerint „amit nem tudsz elmesélni, azt eladni sem tudod”. Ahhoz, hogy új vevőket szerezzünk, vagy rávegyük a régieket a vásárlásra, folyamatosan szóval kell tartanunk őket. Ebben a cikkben tippeket adunk, milyen csatornákon és hogyan juttassuk el „meséinket” hozzájuk.
A cikk elkészítésében Raskó Attila, a ContentPlus digitális ügynökség szakértője volt a segítségünkre.
Egy nemrég megjelent nemzetközi kutatás szerint egy cég leghatékonyabb kommunikációs csatornái saját weboldala, e-mail marketingje és közösségi oldalai. Csak ezek után következik a keresőkben való megjelenés, az Adwords szöveges hirdetés, a mobil és display hirdetés.
De mégis, mi a különbség a kommunikációs lehetőségek listájának elején, közepén és végén szereplő csatornák között? Az, hogy ki a tulajdonosa. A lista elején saját csatornáink (owned media) állnak, amelyeket teljes mértékben kontrollálhatunk, ezután következnek az elnyert csatornák (earned media), majd legvégül a fizetettek (paid media).
Tartalmaink többféle online felületen jelenhetnek meg, ezeket pedig tulajdonlás alapján osztályozzuk: a saját csatornák (owned media) fellett teljes a kontrollunk, mi határozzuk meg miről, mikor, kihez s hogyan szóljanak. Az elnyert csatornákon (earned media) azért jelennek meg rólunk tartalmak, mert kiérdemeltük őket, például szájhagyomány útján, SEO erőfeszítéseink miatt, vagy mert olyan egyedi tartalmat állítottunk elő, amit mások is szívesen megosztanak, megjelenítenek. A fizetett csatornák (paid media) pedig arra valók, hogy üzeneteinket minél több olyan embernek eljuttathassuk, akik a mi célcsoportunkba tartoznak.
A kialakult hatékonysági sorrend nem is meglepő, hiszen saját csatornáinkon tudjuk a legjobban felügyelni kommunikációnkat. Rövidtávú céljaink eléréséhez ugyanakkor fizetett csatornák használatára is szükségünk van.
Hogyan meséljünk sztorit?
A siker érdekében a kommunikációnk központi elemének a tartalomnak, vagy más néven sztorimesélésnek (storytelling) kell lennie. A storytelling elismert szakértője, Carmine Gallo könyvében azt állítja, hogy a hatékony kommunikáció alapjait az életben is történeteink adják, azaz hallgatóságunkat elsősorban hiteles és érzelmeket kiváltó történetekkel tudjuk meggyőzni, és ezeket kell felhasználjuk a fent említett csatornákon is.
A csatornáink közül, a saját weboldalunkon indíthatunk például blogot, ahova a hírlevelekkel terelhetünk forgalmat. A blogon megjelent cikkeket, videókat stb. később megoszthatjuk közösségi csatornáinkon, így azokról is érkezhetnek látogatók weboldalunkra.
Blogunknak a potenciális vásárlóinkhoz kell szólnia, írásainknak az ő igényeikre, problémáikra kell választ adnia. Minden olyan területen segíteni kell őket, amely releváns lehet a vállalkozás számára. Ha például sportruházatot árulunk, és minél több futócipőt szeretnénk eladni, nem csak futócipőkkel kapcsolatos cikkeket érdemes írni, hanem arról is, hogyan lehet a futásban fejlődni, mi az ideális tréningrutin, hogyan táplálkozzunk edzések előtt, után stb. Fontos, hogy a célcsoport nyelvezetén szülessenek meg ezek a bejegyzések, ezzel is felkeltve és fenntartva érdeklődésüket.
Tipp: Nézzünk körül releváns fórumokon – például Facebook vagy LinkedIn csoportokban – hogy megtudjuk, milyen témák érdeklik őket, de akár ezt meg is kérdezhetjük egy blogbejegyzés végén vagy Facebook oldalunkon.
A közösségi média felületein megosztott tartalmaink is saját (owned) csatornás megjelenésnek számítanak. Itt vizuálisan megjelenített sztorikkal, videókkal mutathatjuk be termékünket. Ehhez is fontos végiggondolni, mi érdekli leginkább célcsoportunkat, és ehhez igazítani a megjelenéseket: például mik a főbb ajánlataink, miben vagyunk mások, mint versenytársaink? Mitől lesz jobb azoknak, akik a mi termékeinket használják?
Milyen imidzset szeretnénk kialakítani magunkról, és ezt milyen üzenetek támogatják leginkább? Hol érhető el leghatékonyabban célcsoportunk? Melyik közösségi csatornát válasszuk, s ahhoz milyen tartalom illik?
Tartalmaink többféle online felületen jelenhetnek meg, ezeket pedig tulajdonlás alapján osztályozzuk: a saját csatornák (owned media) fellett teljes a kontrollunk, mi határozzuk meg miről, mikor, kihez s hogyan szóljanak. Az elnyert csatornákon (earned media) azért jelennek meg rólunk tartalmak, mert kiérdemeltük őket, például szájhagyomány útján, SEO erőfeszítéseink miatt, vagy mert olyan egyedi tartalmat állítottunk elő, amit mások is szívesen megosztanak, megjelenítenek. A fizetett csatornák (paid media) pedig arra valók, hogy üzeneteinket minél több olyan embernek eljuttathassuk, akik a mi célcsoportunkba tartoznak.
Milyen a jó keresőoptimalizálás?
A weboldalunkon megjelent tartalmakkal a keresőkben is megjelenhetünk (earned media), amennyiben kellő figyelmet fordítunk a keresőoptimalizálásra. Ehhez részletes keresőszókutatást, a versenytársak tartalmainak SEO elemzését, használható linkstratégiát, új tartalmaink megfelelő technikai SEO beállítását kell elvégeznünk. Ha ezek megvannak, és látogatóink számára releváns tartalmakat állítunk elő, a keresőkben egyre előrébb kerül vállalkozásunk weboldala. Így többen találhatnak ránk erről a csatornáról, és organikusan is elindulhat weboldalunk látogatottságának növekedése is.
Milyen hirdetéseket használhatunk?
Cégünk termékeit, szolgáltatásait és megjelent tartalmainkat keresőkben, display hirdetésekkel, közösségi médiás hirdetésekkel támogathatjuk. A fizetett média rövidtávon kifizetődő csatorna. Gyorsan tudunk lehetséges érdeklődőket vagy vevőket szerezni azzal, ha pontosan targetált hirdetéseinkkel valóban csak azokhoz szólunk, akiket érdekelhetnek vállalkozásunk termékei.
Az e-mail marketing is kiváló eszköze lehet hirdetéseinknek. Ennek alapja azonban egy korábban kialakított címlista potenciális, vagy már nálunk korábban vásárolt vevőkkel. Ezen a csatornán hirdetési költségeink megspórolhatók, azonban címlistánk kialakításához be kell fektetni a tartalom-előállításba vagy vevőszerzésbe.
Ne becsüljük le a régi, jól bevált módszereket se
Vállalkozásunk egyik legfontosabb marketing csatornája még mindig a szájreklám, ami megfelelő vevőkiszolgálással, ügyfélélménnyel érhető el. Ugyanilyen fontos kommunikációs csatornák a vevőinkkel folytatott személyes találkozók és a rendezvények (saját szervezésű események, kiállítások, konferenciák). Ezekre továbbra is kellő figyelmet kell fordítani, hiszen cégünk sikeressége sokban függhet tőlük.
Vállalkozásunk egészséges növekedése érdekében mind a hosszútávon megtérülő saját csatornákra, mind a rövidtávon kifizetődő fizetett csatornákra oda kell figyelni. Ne essünk soha abba a hibába, hogy egyik csatornára nagyobb hangsúlyt fektetünk a kelleténél! Arra is érdemes emlékeznünk, hogy a leghatékonyabb kommunikációs csatornáink a meglévő saját felületeink, ahol nem vagyunk kiszolgáltatva a közvetítő médiák folyamatos változtatásainak, így a magunk urai lehetünk.
Tartalmaink többféle online felületen jelenhetnek meg, ezeket pedig tulajdonlás alapján osztályozzuk: a saját csatornák (owned media) fellett teljes a kontrollunk, mi határozzuk meg miről, mikor, kihez s hogyan szóljanak. Az elnyert csatornákon (earned media) azért jelennek meg rólunk tartalmak, mert kiérdemeltük őket, például szájhagyomány útján, SEO erőfeszítéseink miatt, vagy mert olyan egyedi tartalmat állítottunk elő, amit mások is szívesen megosztanak, megjelenítenek. A fizetett csatornák (paid media) pedig arra valók, hogy üzeneteinket minél több olyan embernek eljuttathassuk, akik a mi célcsoportunkba tartoznak.
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Tartalom nélküli one man show – ezt látja Horváth András egykori adóellenőr.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
A Tisza Párt elnöke legújabb bejegyzésében kifejezetten a fideszeseket szólította meg.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.