Naponta 39-féle étel készül a Heim Pál Gyermekkórházban

A kórházi ellátásra szoruló gyermekek mielőbbi gyógyulásához kulcsfontosságú a minőségi étkezés biztosítása, ami nem is olyan könnyű feladat, ha azt vesszük alapul, hányféle különböző étrendnek kell megfelelni ahhoz, hogy minden gyermek a saját igénye szerinti legjobb élelmet kapja meg. A Heim Pál Gyermekkórházban 30 ezer fekvőbeteg és kísérő szüleik étkeztetéséről gondoskodnak egy évben, ez segítség nélkül szinte elképzelhetetlen lenne.

  • Lidl Magyarország Lidl Magyarország
Naponta 39-féle étel készül a Heim Pál Gyermekkórházban

Bébiételek, friss zöldségek, gyümölcsök, felvágottak, sajtok, joghurtok, tészták, rizs, konzervek és üdítők, ezek mind részei azoknak az alapanyagoknak, amiből naponta elkészülnek a kórházban ápoltak, beleértve a különböző ételallergiás vagy egyéb, speciális étrendre szoruló gyermekek ételeit is. A friss, egészséges élelmiszerek biztosítása mellett arra is ügyelnek, hogy azok finomak, vonzók legyenek a kis páciensek számára.

„A kórházi étkezések megítélésének javítása nem könnyű feladat, különösen úgy, hogy mind a szülők, mind pedig a gyerekek az otthoni ételekkel vetik azt össze” – mondta Palócz Norbert, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet gazdasági igazgatója.

A kórház ebben kap segítséget már ötödik éve a Lidl Magyarországtól, akikkel most újabb egy évvel hosszabbították meg a szerződésüket. A kiskereskedelmi lánc eddigi támogatásának összegét 8,5 millió forintra emelte, így egy év alatt már több mint 100 millió forint értékű élelmiszer-adományt fog biztosítani az egészségügyi intézménynek.

A vállalat az elmúlt egy évben 62 tonna élelmiszerrel támogatta a kórházat, amelynek az összetételét a kórház szakembereinek útmutatása alapján, vagyis a betegek valós igényeit kiszolgálva válogatnak össze. Az összesített adatok alapján így – az együttműködés kezdete óta – már több mint 240 tonna élelmiszer érkezett a gyermekek részére a Lidltől.

„Vállalatunk számára a társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos terület, különös tekintettel igaz ez a Heim Pál Gyermekkórházat célzó támogatói együttműködésünkre. Az adományozási programunk révén a gyógyulófélben lévő gyermekeknek szeretnénk friss és egészséges, tápanyagokban gazdag élelmiszereket biztosítani, mert ez is kulcsfontosságú a felépülésükhöz” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, aki a támogatás elmúlt egyéves adataira is külön kitért: „Összességében mintegy 62 tonna élelmiszerrel támogattuk a kórházat, amelynek harmadát friss zöldségek és gyümölcsök, valamint friss húsok tették ki, de a különféle felvágottakból és sajtokból is jelentős mennyiséget biztosítottunk. Ezen túlmenően 18 ezer darab joghurtot, 8 ezer bébiételt, illetve több mint 5600 liter gyümölcslevet juttattunk el az intézmény számára.

„Ezzel az együttműködéssel mi az otthoni ízeket is visszahozzuk, a kórházban töltött idő alatt biztosítani tudjuk az egészséges élelmiszerek fogyasztását, következményként pedig a gyerekek javuló egészsége és táplálkozása közötti egyértelmű és világos kapcsolatot teremtjük meg” – emelte ki Palócz Norbert, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet gazdasági igazgatója. „Hálásan köszönjük a Lidlnek, hogy immár hatodik éve támogatja a munkánkat, hogy közvetve részt vesz a betegellátásban, fontosnak tartja az egészséges gyermekkort, jó példával szolgál a gyermekek táplálkozásának élvezetesebbé és egészségesebbé tételéhez” – köszönte meg a gyermekkórház nevében az igazgató.

Lidl
A társadalmi felelősségvállalás a Lidl számára működési folyamatokon átívelő stratégiai elem, mellyel elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra fókuszál, felajánlott adományaikkal a legszegényebb településeken élő családoknak segítenek országszerte, többek között élelmiszerek, ruhaneműk és különféle használati tárgyak formájában.
Nagy hangsúlyt fektetnek az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására, az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas élelmiszerekkel pedig partnereik közreműködésével havonta több tízezer rászoruló élelmezéséhez járulnak hozzá. A Lidl Magyarország 2016-ban indította el Telitálka kezdeményezését is, amellyel nehéz sorsú állatokon segít.

A tartalom a Lidl Magyarország megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.