Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"77da6623-3584-43fe-9d09-7a13c6485b4f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Hunfalvy Technikum olyan kedves és empatikus videót készített a szóbeli vizsgájukra készülő diákoknak, amivel alighanem a legizgulósabb gyerekekbe is sikerül lelket önteni.","shortLead":"A Hunfalvy Technikum olyan kedves és empatikus videót készített a szóbeli vizsgájukra készülő diákoknak, amivel...","id":"20250305_hunfalvy-technikum-kozepiskolai-felveteli-szobeli-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77da6623-3584-43fe-9d09-7a13c6485b4f.jpg","index":0,"item":"c4ed0362-f429-4cb9-9ff3-c29c6991b784","keywords":null,"link":"/elet/20250305_hunfalvy-technikum-kozepiskolai-felveteli-szobeli-video","timestamp":"2025. március. 05. 09:53","title":"Ha minden iskola így várná a felvételiző gyerekeket, sokkal jobb hely lenne a világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e662419d-73eb-4dd0-a9c7-491f92846bd7","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Meg akarnak szabadulni Demeter Sziládtól a kultúrpolitika irányítói, ahogy a neki alárendelt intézmények számos vezetője is. Mindenki a kilövési engedélyt várja, és a stratégiai döntést, hogy a Demeter által gründolt MNM Közgyűjteményi Központot szétszedik-e, vagy részben megtartják.","shortLead":"Meg akarnak szabadulni Demeter Sziládtól a kultúrpolitika irányítói, ahogy a neki alárendelt intézmények számos...","id":"20250305_Demeter-Szilard-bukasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e662419d-73eb-4dd0-a9c7-491f92846bd7.jpg","index":0,"item":"e55f89f5-cb4b-462d-9bcb-b9d19da8ae3a","keywords":null,"link":"/360/20250305_Demeter-Szilard-bukasa","timestamp":"2025. március. 05. 12:40","title":"Demeter Szilárd minden területen csődöt mondott, forrásaink szerint küszöbön a bukása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"820e962d-b5e0-44ec-9fc4-a88a93b71feb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A költségvetési csalás miatt számos megyében indultak nyomozások, több tucat orvos és egészségügyi dolgozó érintett. ","shortLead":"A költségvetési csalás miatt számos megyében indultak nyomozások, több tucat orvos és egészségügyi dolgozó érintett. ","id":"20250306_ortoped-protezis-gyogyaszati-segedeszkoz-halozat-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/820e962d-b5e0-44ec-9fc4-a88a93b71feb.jpg","index":0,"item":"f60bdb39-f5d6-4092-b589-dbcf48be40b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_ortoped-protezis-gyogyaszati-segedeszkoz-halozat-csalas","timestamp":"2025. március. 06. 14:49","title":"Országos hálózat csalt végtagprotézisekkel és gyógyászati segédeszközökkel Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A holland csapat szerint azért kell kevesebbet fizetniük, mert az UEFA figyelembe vette a helyi biztonságiak túlzottan erőszakos fellépését.","shortLead":"A holland csapat szerint azért kell kevesebbet fizetniük, mert az UEFA figyelembe vette a helyi biztonságiak túlzottan...","id":"20250306_ferencvaros-az-alkmaar-uefa-buntetes-rendbontas-biztonsagiak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b.jpg","index":0,"item":"ea740302-6983-4a21-9135-96c88e0325a0","keywords":null,"link":"/sport/20250306_ferencvaros-az-alkmaar-uefa-buntetes-rendbontas-biztonsagiak","timestamp":"2025. március. 06. 05:38","title":"A Fradit és az AZ Alkmaart is megbüntették a budapesti meccsen történt rendbontás miatt, előbbi kapta a nagyobb bírságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75ea81ab-60ad-4590-ab29-b2f7b2d65c03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Úgy tűnik feljövőben a “debadging”. Mellesleg nem is áll rosszul az Audi-logó. ","shortLead":"Úgy tűnik feljövőben a “debadging”. Mellesleg nem is áll rosszul az Audi-logó. ","id":"20250305_Elon-Musk-utalat-Teslasok-Audi-Mazda-Honda-emblemaval-alcazzak-a-kocsikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75ea81ab-60ad-4590-ab29-b2f7b2d65c03.jpg","index":0,"item":"ba8077e9-f197-4459-b060-22c7ff148faa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_Elon-Musk-utalat-Teslasok-Audi-Mazda-Honda-emblemaval-alcazzak-a-kocsikat","timestamp":"2025. március. 05. 08:34","title":"Így lázadnak Musk ellen a Teslások: Audi, Mazda, Honda emblémát ragasztanak a kocsijukra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f755bd73-6bd0-4d4b-a128-214359b62ae2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Nem mindegyik küldene feltétlenül csapatokat, de néhányan egyéb támogatást nyújthatnának.","shortLead":"Nem mindegyik küldene feltétlenül csapatokat, de néhányan egyéb támogatást nyújthatnának.","id":"20250306_Starmer-20-orszag-csatlakozhat-a-Hajlandok-koaliciojahoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f755bd73-6bd0-4d4b-a128-214359b62ae2.jpg","index":0,"item":"7c119178-205e-4dcf-8f14-3cca41bb57eb","keywords":null,"link":"/vilag/20250306_Starmer-20-orszag-csatlakozhat-a-Hajlandok-koaliciojahoz","timestamp":"2025. március. 06. 18:34","title":"Starmer: 20 ország csatlakozhat a tettre készek koalíciójához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82e504a7-0dd7-4c8f-8c34-3672d282f8d0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb ijesztő tény derült ki a lassan mindenütt jelenlévő műanyagokról, ezek közül is az egészen parányi mikro- és nanoműanyagokról. Beleszólnak abba, hogyan hasznosulnak a szervezetben az antibiotikumok.","shortLead":"Újabb ijesztő tény derült ki a lassan mindenütt jelenlévő műanyagokról, ezek közül is az egészen parányi mikro- és...","id":"20250306_nanomuanyagok-hatasa-antibiotikumok-felszivodasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82e504a7-0dd7-4c8f-8c34-3672d282f8d0.jpg","index":0,"item":"2f3c7fad-2e2a-4dba-8008-c1470ab1910e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_nanomuanyagok-hatasa-antibiotikumok-felszivodasa","timestamp":"2025. március. 06. 08:03","title":"Már csak ez hiányzott: ezért nem hatnak annyira újabban az antibiotikumok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e15c1e8-1b3c-43e6-be1a-4b92f8b86b08","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hiába lesznek meg a tárcsák, ezeket hivatalosan már nem lehet értékesíteni. ","shortLead":"Hiába lesznek meg a tárcsák, ezeket hivatalosan már nem lehet értékesíteni. ","id":"20250306_Kozel-120-millio-forint-ertekben-loptak-le-felniket-tuningolt-Audikrol-az-ABT-cegnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e15c1e8-1b3c-43e6-be1a-4b92f8b86b08.jpg","index":0,"item":"cb272844-538f-4c78-8136-6f4420db4d35","keywords":null,"link":"/cegauto/20250306_Kozel-120-millio-forint-ertekben-loptak-le-felniket-tuningolt-Audikrol-az-ABT-cegnel","timestamp":"2025. március. 06. 20:20","title":"Közel 120 millió forint értékben loptak le felniket, féktárcsákat tuningolt Audikról az ABT cégnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
Megcsapott az újautó szaga a Tucsonban. A távol-keleti autóknak van egy jellegzetes (nem kellemetlen) szaga, ami elsőre furcsa, de hamar megszokja az ember. A szagokhoz és illatokhoz nagyon szép bézs bőr belső társult, olyan érzésem támadt, mintha folyton besütne a nap az autóba. Szerencsére az elektromos tolótető közvetítésével ez in concreto is megtörténik, csak nyomni kell a gombot.
A Tucson kívülről is egy mutatós autó, de belseje nagyon kellemes meglepetést okozott. Fényévekre van, például az Elantra belsejétől, de még a konszern-testvér Sportage-et is lepipálja. Leolvasható a típus üzenete, ez az autó kényelmes, igényes és praktikus embereknek készül, akik nem irtóznak egy kis dagonyázástól sem, sőt a sebes forgalommal is lépést tudnak tartani.
Az autó kívülről nem tűnik olyan nagynak, mint belülről. A trónról hátratekintve óriási a hely. Ezt az érzést erősíti a kiváló helykínálat, a vezetőt körülölelő műszerpark, mind választékos, pontosan kidolgozott, megtervezett dizájnról és ergonómiáról tanúskodnak. A nagy gombok és méretes kapcsolók ismerősek a korábbi koreai modellekből, viszont az elrendezésük sokkal korszerűbb. Az indexlámpán elhelyezkedő kapcsolóban zavart, hogy egy-egy hirtelen indexelésnél sikerült leoltanom a lámpát, ez este okozhat bonyodalmakat. Műszerfala minőségi műanyagból van nem annyira kopogós, mint alsóbb kategóriás társainál. Este a kijelzők és a kapcsolók szép zöld színben világítanak. Összeszerelés minősége kifogástalan, mint ahogy a az anyagok minőséágét sem érheti panasz.
A kormány fogása kissé vékony, de anyaga jó minőségű, csupán egy irányban állítható. A tekerése nagy odafigyelést igényel, mert bár puha és könnyed, ne feledjük, hogy terepjáró, ezért bizony pörgetni kell, hogy éppen betaláljunk két pont közé.
Az ülések kényelmesek, fűthetők, deréktámasz szolgálja a legmegfelelőbb üléshelyzetet, viszont nincs az autóban megfelelő méretű könyöktámasz, ez pedig főleg egy ilyen magas építésű gépben jól jön. A fejtámla magassága mellett állítható a mélysége is. Az ablakok elektromosak, akárcsak a nagy méretű tükrök. Ezek valamelyest tompítják az autó méreteiből fakadó parkolási nehézségeket. Tolatóradarba érdemes beruházni, ekkora autóval művészet a parkolás. A klíma digitális, egyzónás, a kormányról nem irányítható cédés rádió átlagos teljesítményt nyújtott. Amit az elektronikában hiányoltam, az a biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztetés teljes hiánya. Na jó, indulásnál egy másodpercre felvillan az ikon a műszerfalon, de sem hangjelzés sem fényjelzés nem figyelmeztet. Ez beárnyékolja az egyébként hat légzsákkal, ABS-szel és ESP-vel szerelt Tucson biztonsági rendszerét.
[[ Oldaltörés: A vébé és a nőm autója (Oldaltörés) ]]
Fel volt matricázva a tesztautó, de büszkén viseltem az oldalamon a feliratot, hisz olyan világeseményt hirdet, amelynek én is nagy fanja vagyok, a focivébét. A Kia és a Hyundai a világbajnokság kiemelt támogatói. Méretes oldalzsebek állnak az utazók rendelkezésére mind a négy ajtóban. A könyöktámasz helyén lévő tárolórekesz multifunkciós és több rekeszes. Elöl a két ülés között is találunk két pohártartót. Hátul is van pohártartóval szerelt könyöktámasz. Akasztók elöl, akasztók hátul. Nagyon praktikus a gép, nem beszélve a két mozdulattal síkba hajtható hátsó ülésekről, amellyel tágas teret nyitunk bútoroknak, gépeknek, állatoknak, bőröndöknek. A minőségi kárpitot ki lehet emelni, így koszos, nedves tárgyakat is szállíthatunk. A vészkerék helyére is sokat pakolhatunk. A hátsó szélvédő külön nyitható.
A Tucson volt az első autó, aminek a vezetése a feleségemnek is tetszett. Irtózik a nagy autóktól, saját kisautójának a rabja, de a Tucsonban ujjongott. Hogy ez igen! Ugyanúgy érezte magát benne, mint az övében: biztonságban, kényelemben. Amikor mondtam neki, hogy ember, ez kétszer akkora, mint a tiéd, csak nézett: és? Nem érted, hogy ezt jó vezetni! A Tucson javára szól, a nők is szeretik. Takarékoskodni nem érdemes vele, normál használatban nem eszik sokat. Az 500 kilométeres tesztúton 9,2 liter gázolajat égetett el a Tucson száz kilométerenként, a fedélzeti számítógép ehhez képest 8,2 litert jelzett. Vagy a computer szépít, vagy a kút csal, a lényeg, hogy én ennyit mértem, ami főleg városi forgalomban nem rossz egy ekkora autótól.
[[ Oldaltörés: A hamutartó nem ciginek való (Oldaltörés) ]]
Dohányosoknak rossz hír, hogy a hamutartó éghető anyaggal van bélelve, így az autóban nehezen lehet dohányozni. De minek cigizni benne, ha ott van a vezetés élvezete. A váltó hatfokozatú, nagyon jól kiegészítik egymást a modern, 140 lovas kétezres dízelszívvel. Van tempomat, automatikus világítás, az ESP kiiktatható és persze állandóra kapcsolható összkerékhajtás. Erre akkor volt szükség, amikor az árvíz után a visszamaradt sáros tócsákba merészkedtem a Tucsonnal. A kis dagonyázás jólesett mindkettőnknek. Pörgött, mint az isten nyila, csúszkált a sárban, de pont ezt akartam, próbáltam kihozni a sodrából, szegénykém bírta a gyűrést.
A Tucson minden ízében terepjáró, jó, hobbiterepjáró, de azért hétköznapi használatban bármilyen terepen elmegy. A futómű lágy, komfortos, szereti a rossz városi utakat, a kátyúkat nem érzi. A Tucson minderre kis hullámzással reagál. Kanyarban óvatosan kell bánni vele, mert erősen megbillen.
Terepezésénél hasznos a fényre elsötétülő középső visszapillantóba integrált digitális iránytű. Ezzel korábban a Sportage-ben is találkoztam, akárcsak a dízelmotorral, amely a Tucsonban is parádés teljesítményt nyújt. Ám míg a Kiában a sportosságon volt a hangsúly – ennek megfelelően pörgött a motor -, a Tucsonra inkább kényelem, a komfort és a nyugalom a jellemző. Bár érezni a motor erejét, mégsem kívánja vele az ember a száguldozást. Van benne izom, de minek fitogtatni? Jó a kilátás, csúcs a kényelem, odaérünk. Autópályán viszont jól kihúzatva, a pontos hatsebességes váltó közreműködésével, 130-140-es utazósebességet lehet tartani, csak a hatalmas menetzajjal kell kompromisszumot kötnünk. Ha ez zavar, menjünk lassabban, száz alatt egész kellemes a hangzás. A két kipufogót hallani nem nagyon lehet, viszont szépnek szép az autó feneke vele. A dízelhangot leginkább hűvösebb reggeleken lehet hallani, egyébként csendes az autó.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Sport 4X4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
305 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4325/1795/1680
Csomagtér
325-805 liter
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10
Országúti
6,2
Vegyes
8,1
Tesztfogyasztás
9,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
190
ÁRA
A tesztautó ára 7,362 millió Ft, a benzines változat alapára 5,362 millió Ft
A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.