Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem a vasúttársaság hibája miatt következett be.","shortLead":"Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem...","id":"20250202_mav-halalos-gazolas-lazar-janos-vallalasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7.jpg","index":0,"item":"e73d3917-1653-4d89-a341-c63968a223f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_mav-halalos-gazolas-lazar-janos-vallalasai","timestamp":"2025. február. 02. 11:17","title":"Gázolt a vonat, de emiatt nem mond le Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a93b884d-d48a-4fa9-8d79-7306162425df","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A férfi felfüggesztett börtönbüntetést kaphat tettéért. ","shortLead":"A férfi felfüggesztett börtönbüntetést kaphat tettéért. ","id":"20250203_megfojtotta-a-kutyajara-tamado-ebet-vadat-emeltek-ellene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a93b884d-d48a-4fa9-8d79-7306162425df.jpg","index":0,"item":"f20adcf4-7391-4ce7-bdfa-9b800536a628","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_megfojtotta-a-kutyajara-tamado-ebet-vadat-emeltek-ellene","timestamp":"2025. február. 03. 11:40","title":"Megfojtotta a kutyájára támadó ebet, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e356b9a-0a8c-4d55-abd9-3387a8bd1e51","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A címvédő Manchester City csúfos vereséget szenvedett az angol bajnokság 24. fordulójában.","shortLead":"A címvédő Manchester City csúfos vereséget szenvedett az angol bajnokság 24. fordulójában.","id":"20250202_Premier-League-Manchester-City-Arsenal-foci-meccs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e356b9a-0a8c-4d55-abd9-3387a8bd1e51.jpg","index":0,"item":"2df88448-b264-42a1-b3de-05c3473d4d09","keywords":null,"link":"/sport/20250202_Premier-League-Manchester-City-Arsenal-foci-meccs","timestamp":"2025. február. 02. 21:38","title":"Az Arsenal csúnyán elverte a Manchester Cityt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33cc0698-66d8-4d1b-a849-def3f7875267","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A hétköznapi forgalmat jellemző akkumulátorhasználatkor lassabban csökken az elektromos autók áramtárolóinak teljesítménye, mint a laboratóriumi tesztek során. Az sem tűnik igaznak, hogy a villanyautókban is lassan kell gázt adni, a hagyományos társaihoz képest.","shortLead":"A hétköznapi forgalmat jellemző akkumulátorhasználatkor lassabban csökken az elektromos autók áramtárolóinak...","id":"20250202_hvg-elektromos-autok-akkuk-teszteredmeny-tovabb-messzebbre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33cc0698-66d8-4d1b-a849-def3f7875267.jpg","index":0,"item":"11c9ca82-981e-42ea-936a-466a99f12f21","keywords":null,"link":"/360/20250202_hvg-elektromos-autok-akkuk-teszteredmeny-tovabb-messzebbre","timestamp":"2025. február. 02. 08:30","title":"Ne higgyünk a teszteknek: így lehet a legtöbbet kihozni egy villanyautó akkumulátorából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85578af0-7ede-44b1-b623-68e0b0fc9008","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Trump elrendelte egy amerikai szuverén vagyonalap létrehozását, amely megvásárolhatja a TikTokot.","shortLead":"Trump elrendelte egy amerikai szuverén vagyonalap létrehozását, amely megvásárolhatja a TikTokot.","id":"20250203_Trump-hetfoi-rendelete-ujabb-fordulatot-hozhat-a-TikTok-ugyben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85578af0-7ede-44b1-b623-68e0b0fc9008.jpg","index":0,"item":"8a3622e0-177b-45b0-8b75-a4a3135687b8","keywords":null,"link":"/kkv/20250203_Trump-hetfoi-rendelete-ujabb-fordulatot-hozhat-a-TikTok-ugyben","timestamp":"2025. február. 03. 20:44","title":"Trump hétfői rendelete újabb fordulatot hozhat TikTok-ügyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbbcb58e-ee25-470e-ac50-c1a57db0f8bb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Dow Jones, az S&P 500 és a NASDAQ is jóval alacsonyabban nyitott, mint ahol pénteken, a vámok bejelentése előtt abbamaradt a kereskedés.","shortLead":"A Dow Jones, az S&P 500 és a NASDAQ is jóval alacsonyabban nyitott, mint ahol pénteken, a vámok bejelentése előtt...","id":"20250203_donald-trump-usa-tozsde-dow-jones-nasdaq","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbbcb58e-ee25-470e-ac50-c1a57db0f8bb.jpg","index":0,"item":"fbfb67b9-fcce-433e-94de-100ce50ae712","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_donald-trump-usa-tozsde-dow-jones-nasdaq","timestamp":"2025. február. 03. 15:50","title":"Erőteljes mínusszal nyitottak az amerikai tőzsdék a vámhírek utáni hétfőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c67c96d3-31f7-4cda-aa70-1af99016cad5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ÁKK – Magyarország nevében eljárva – összesen 1,5 milliárd euró összegben írt alá szindikált rulírozó hitelkeret megállapodást összesen 13 magyar és nemzetközi bank részvételével.","shortLead":"Az ÁKK – Magyarország nevében eljárva – összesen 1,5 milliárd euró összegben írt alá szindikált rulírozó...","id":"20250203_akk-hitel-deviza-keret-bank-allamadossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c67c96d3-31f7-4cda-aa70-1af99016cad5.jpg","index":0,"item":"3d42c964-c281-4ab7-b3f8-22b378e3d267","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_akk-hitel-deviza-keret-bank-allamadossag","timestamp":"2025. február. 03. 16:32","title":"Még több devizahitelt vehet fel Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de7b5594-6b74-44df-9f08-7cb67aa4ee92","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyelőre nincs olyan információ, hogy a rendőrség vizsgálatot indított volna az ügyben.","shortLead":"Egyelőre nincs olyan információ, hogy a rendőrség vizsgálatot indított volna az ügyben.","id":"20250203_Drognak-latszo-anyagot-rejtett-a-Kutyapart-a-nehany-nemzeti-konzultacios-boritekba-ezzel-teszteltek-le-hogy-kinyitjak-e-egyaltalan-a-kuldemenyeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de7b5594-6b74-44df-9f08-7cb67aa4ee92.jpg","index":0,"item":"f51e2072-7288-4891-98f6-6f4e2f30c01a","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Drognak-latszo-anyagot-rejtett-a-Kutyapart-a-nehany-nemzeti-konzultacios-boritekba-ezzel-teszteltek-le-hogy-kinyitjak-e-egyaltalan-a-kuldemenyeket","timestamp":"2025. február. 03. 13:40","title":"Drognak látszó anyagot rejtett a Kutyapárt a néhány nemzeti konzultációs borítékba, ezzel tesztelték le, hogy kinyitják-e egyáltalán a küldeményeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
Megcsapott az újautó szaga a Tucsonban. A távol-keleti autóknak van egy jellegzetes (nem kellemetlen) szaga, ami elsőre furcsa, de hamar megszokja az ember. A szagokhoz és illatokhoz nagyon szép bézs bőr belső társult, olyan érzésem támadt, mintha folyton besütne a nap az autóba. Szerencsére az elektromos tolótető közvetítésével ez in concreto is megtörténik, csak nyomni kell a gombot.
A Tucson kívülről is egy mutatós autó, de belseje nagyon kellemes meglepetést okozott. Fényévekre van, például az Elantra belsejétől, de még a konszern-testvér Sportage-et is lepipálja. Leolvasható a típus üzenete, ez az autó kényelmes, igényes és praktikus embereknek készül, akik nem irtóznak egy kis dagonyázástól sem, sőt a sebes forgalommal is lépést tudnak tartani.
Az autó kívülről nem tűnik olyan nagynak, mint belülről. A trónról hátratekintve óriási a hely. Ezt az érzést erősíti a kiváló helykínálat, a vezetőt körülölelő műszerpark, mind választékos, pontosan kidolgozott, megtervezett dizájnról és ergonómiáról tanúskodnak. A nagy gombok és méretes kapcsolók ismerősek a korábbi koreai modellekből, viszont az elrendezésük sokkal korszerűbb. Az indexlámpán elhelyezkedő kapcsolóban zavart, hogy egy-egy hirtelen indexelésnél sikerült leoltanom a lámpát, ez este okozhat bonyodalmakat. Műszerfala minőségi műanyagból van nem annyira kopogós, mint alsóbb kategóriás társainál. Este a kijelzők és a kapcsolók szép zöld színben világítanak. Összeszerelés minősége kifogástalan, mint ahogy a az anyagok minőséágét sem érheti panasz.
A kormány fogása kissé vékony, de anyaga jó minőségű, csupán egy irányban állítható. A tekerése nagy odafigyelést igényel, mert bár puha és könnyed, ne feledjük, hogy terepjáró, ezért bizony pörgetni kell, hogy éppen betaláljunk két pont közé.
Az ülések kényelmesek, fűthetők, deréktámasz szolgálja a legmegfelelőbb üléshelyzetet, viszont nincs az autóban megfelelő méretű könyöktámasz, ez pedig főleg egy ilyen magas építésű gépben jól jön. A fejtámla magassága mellett állítható a mélysége is. Az ablakok elektromosak, akárcsak a nagy méretű tükrök. Ezek valamelyest tompítják az autó méreteiből fakadó parkolási nehézségeket. Tolatóradarba érdemes beruházni, ekkora autóval művészet a parkolás. A klíma digitális, egyzónás, a kormányról nem irányítható cédés rádió átlagos teljesítményt nyújtott. Amit az elektronikában hiányoltam, az a biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztetés teljes hiánya. Na jó, indulásnál egy másodpercre felvillan az ikon a műszerfalon, de sem hangjelzés sem fényjelzés nem figyelmeztet. Ez beárnyékolja az egyébként hat légzsákkal, ABS-szel és ESP-vel szerelt Tucson biztonsági rendszerét.
[[ Oldaltörés: A vébé és a nőm autója (Oldaltörés) ]]
Fel volt matricázva a tesztautó, de büszkén viseltem az oldalamon a feliratot, hisz olyan világeseményt hirdet, amelynek én is nagy fanja vagyok, a focivébét. A Kia és a Hyundai a világbajnokság kiemelt támogatói. Méretes oldalzsebek állnak az utazók rendelkezésére mind a négy ajtóban. A könyöktámasz helyén lévő tárolórekesz multifunkciós és több rekeszes. Elöl a két ülés között is találunk két pohártartót. Hátul is van pohártartóval szerelt könyöktámasz. Akasztók elöl, akasztók hátul. Nagyon praktikus a gép, nem beszélve a két mozdulattal síkba hajtható hátsó ülésekről, amellyel tágas teret nyitunk bútoroknak, gépeknek, állatoknak, bőröndöknek. A minőségi kárpitot ki lehet emelni, így koszos, nedves tárgyakat is szállíthatunk. A vészkerék helyére is sokat pakolhatunk. A hátsó szélvédő külön nyitható.
A Tucson volt az első autó, aminek a vezetése a feleségemnek is tetszett. Irtózik a nagy autóktól, saját kisautójának a rabja, de a Tucsonban ujjongott. Hogy ez igen! Ugyanúgy érezte magát benne, mint az övében: biztonságban, kényelemben. Amikor mondtam neki, hogy ember, ez kétszer akkora, mint a tiéd, csak nézett: és? Nem érted, hogy ezt jó vezetni! A Tucson javára szól, a nők is szeretik. Takarékoskodni nem érdemes vele, normál használatban nem eszik sokat. Az 500 kilométeres tesztúton 9,2 liter gázolajat égetett el a Tucson száz kilométerenként, a fedélzeti számítógép ehhez képest 8,2 litert jelzett. Vagy a computer szépít, vagy a kút csal, a lényeg, hogy én ennyit mértem, ami főleg városi forgalomban nem rossz egy ekkora autótól.
[[ Oldaltörés: A hamutartó nem ciginek való (Oldaltörés) ]]
Dohányosoknak rossz hír, hogy a hamutartó éghető anyaggal van bélelve, így az autóban nehezen lehet dohányozni. De minek cigizni benne, ha ott van a vezetés élvezete. A váltó hatfokozatú, nagyon jól kiegészítik egymást a modern, 140 lovas kétezres dízelszívvel. Van tempomat, automatikus világítás, az ESP kiiktatható és persze állandóra kapcsolható összkerékhajtás. Erre akkor volt szükség, amikor az árvíz után a visszamaradt sáros tócsákba merészkedtem a Tucsonnal. A kis dagonyázás jólesett mindkettőnknek. Pörgött, mint az isten nyila, csúszkált a sárban, de pont ezt akartam, próbáltam kihozni a sodrából, szegénykém bírta a gyűrést.
A Tucson minden ízében terepjáró, jó, hobbiterepjáró, de azért hétköznapi használatban bármilyen terepen elmegy. A futómű lágy, komfortos, szereti a rossz városi utakat, a kátyúkat nem érzi. A Tucson minderre kis hullámzással reagál. Kanyarban óvatosan kell bánni vele, mert erősen megbillen.
Terepezésénél hasznos a fényre elsötétülő középső visszapillantóba integrált digitális iránytű. Ezzel korábban a Sportage-ben is találkoztam, akárcsak a dízelmotorral, amely a Tucsonban is parádés teljesítményt nyújt. Ám míg a Kiában a sportosságon volt a hangsúly – ennek megfelelően pörgött a motor -, a Tucsonra inkább kényelem, a komfort és a nyugalom a jellemző. Bár érezni a motor erejét, mégsem kívánja vele az ember a száguldozást. Van benne izom, de minek fitogtatni? Jó a kilátás, csúcs a kényelem, odaérünk. Autópályán viszont jól kihúzatva, a pontos hatsebességes váltó közreműködésével, 130-140-es utazósebességet lehet tartani, csak a hatalmas menetzajjal kell kompromisszumot kötnünk. Ha ez zavar, menjünk lassabban, száz alatt egész kellemes a hangzás. A két kipufogót hallani nem nagyon lehet, viszont szépnek szép az autó feneke vele. A dízelhangot leginkább hűvösebb reggeleken lehet hallani, egyébként csendes az autó.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Sport 4X4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
305 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4325/1795/1680
Csomagtér
325-805 liter
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10
Országúti
6,2
Vegyes
8,1
Tesztfogyasztás
9,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
190
ÁRA
A tesztautó ára 7,362 millió Ft, a benzines változat alapára 5,362 millió Ft
A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.