szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan a Michelin 2006-os Bibendum Challenge rendezvényén között az X-Trail kétféle üzemanyagcellás meghajtású (FCV) változatával vett részt a minap.

Óránként 150 kilométeres sebességre képes
© Nissan
Az X-Trail FCV a Nissan alternatív és környezetkímélő hajtásmódokkal kapcsolatos fejlesztő munkájának legutolsó eredménye. A Michelin Bibendum Challenge rendezvénye jó alkalom volt a Nissan számára, hogy bemutassa eredményeit, amit ezen a gyors ütemben fejlődő területen ért el. Az X-Trail FCV üzemanyagcellás autó mindkét változatának maximális teljesítménye 90 kW, legnagyobb sebessége pedig 150 kilométer/óra. Az egyik változat hatótávolsága megnövelt, 500 kilométeres, ami a nagy nyomású (70 MPa) hidrogéntároló tartálynak köszönhető, míg a másik változatban a legnagyobb tartálynyomás 35 MPa, amivel 370 kilométeres hatótávolság érhető el.

Az autót Japánban és Kanadában tesztelik
© Nissan
A 2005-ös X-Trail FCV-t Japánban december óta tesztelik, és a Nissan bejelentette, hogy a Japánban az érdeklődők részt vehetnek az FCV-nek a Nissan tokiói központjából induló tesztvezetésén. A tesztvezetések során kapott visszajelzéseket, csakúgy, mint a Japánban és más országokban folytatódó tesztek során rögzített adatokat a fejlesztési program keretében elemzik ki. Időközben februárban megkezdődött a 70 MPa nyomású tartályról üzemeltetett X-Trail FCV kanadai tesztelése is.

Az üzemanyagcellás gépkocsik a hidrogént oxigénnel összekeverve állítják elő a hajtáshoz szükséges energiát. Ennek a reakciónak az egyetlen mellékterméke víz, s ez az, ami miatt az üzemanyagcellát az egyik leginkább környezetkímélő energiaforrásnak tekintik.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Hidrogénes Fiat: kész van, mégsem gyártják

Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.

automenedzser.hu Autó

Közös hibriden dolgozik együtt a GM, a DaimlerChrysler és a BMW

A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.

automenedzser.hu Autó

Távolságtartó automatika a Nissantól

A Nissan bejelentette, hogy egy új távolságtartó automatikát fejlesztett ki, olyan elektronikai rendszert, amely segíti a vezetőt abban, hogy a forgalomban betartsa a követési távolságot. Arra is képes, hogy a lökhárítókba szerelt radar-érzékelőkön keresztül megállapítsa a jármű előtt és mögött haladó kocsik sebességét.

hvg.hu Autó

Közös miniautót készít a Nissan és a Suzuki

A Nissan és a Suzuki Tokióban bejelentette, hogy megállapodtak üzleti együttműködésük bővítését illetően. A Suzuki által a Nissannak eredeti gyári termékként szállított miniautókon, valamint a Nissan leányvállalata, a Jatco Ltd. automata sebességváltókon túlmenően a két cég most a következő lehetőségeket tanulmányozza.

automenedzser.hu Autó

Hidrogén: a Föld megmentője, de mikor?

A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?

automenedzser.hu Autó

Nissan Note teszt: családi kalandokhoz

A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.

hvg.hu Autó

Tágas, sportos és hidrogén hajtja

Az üzemanyagcellás technológia mai jellegzetességei erősen megkötik a járművek tervezőinek kezét, ám az első ízben a tavalyi Tokiói Autókiállításon kiállított, s most európai premierjét Genfben tartó Honda FCX tanulmány bepillantást enged abba, hogy miként is nézhet ki az üzemanyagcellás autók következő generációja.

Gulyás a Hajógyári-szigetről: Karácsony szellemekkel harcol

Gulyás a Hajógyári-szigetről: Karácsony szellemekkel harcol

Ötmilliárdot ad budapesti földutak aszfaltozására a kormány

Ötmilliárdot ad budapesti földutak aszfaltozására a kormány

Egy intenzíves ápoló is az év 100 legbefolyásosabb embereinek egyike lett

Egy intenzíves ápoló is az év 100 legbefolyásosabb embereinek egyike lett