szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1999-es piaci bevezetése óta félmillió Thalia (más piacokon Symbol, Clio Classic) hagyta el a gyártósort. Szeptembertől megújult változatban kapható nálunk is. A csinosítás nem túl látványos, inkább minőségi előrelépés történt. A motorok terén nem változott semmi.

© Renault
A Renault 2006 szeptemberében a Thalia újabb változatát dobja piacra. Az új Thalia elsősorban Közép- és Kelet-Európában lesz kapható, valamint Franciaország tengerentúli tartományaiban, továbbá Görögországban, Oroszországban, Törökországban, a Maghreb-országokban, az Öböl-országokban és bizonyos dél- és közép-amerikai államokban.

Az új Thalia átszabása magában foglalja az előző generációs modell általános formáit, melyeket korszerűbb, jóval elegánsabb formában ad vissza. Az autó elülső traktusa új, színre fényezett lökhárítókat kapott, míg a korábbi lökhárító védőszegélye kecsesebb sávnak adta át a helyét. Az új keretbe illesztett hűtőrács és a megújult, ködlámpákkal felszerelt orr-rész szintén a magas státusz benyomását erősíti.

Hátul az új Thalia magabiztosabb formájú lökhárítóval lett gazdagabb, míg a csomagtartó az új Renault emblémát viseli, a csomagtartó zárja a Renault logót ábrázolja, akárcsak a Lagunánál. Piactól és felszereltségi szinttől függően az új Thalia kapható a karosszéria színére fényezett oldalsó védőcsíkkal, külső visszapillantó tükrökkel és kilincsekkel, melyek szintén az autó dinamizmusát hangsúlyozzák. Ezt erősíti továbbá a kétféle új, 14 hüvelykes dísztárcsa és az új, 14 hüvelykes, ötküllős könnyűfém keréktárcsa is.

© Renault
Ezek a változások egybeesnek az új Thalia utasterén végzett számos stílusbeli és minőségbeli fejlesztéssel. Az utastér kifinomultabb, szebb kivitelű, és a magasabb kategóriájú autók minőségét idézi, elsősorban – piactól és verziótól függően – a bőrborítású kormánykeréknek és sebességváltókarnak, az új műszerfalnak és a Clio Campus-tól örökölt új ajtópaneleknek köszönhetően, melyek meghittebb, modernebb hangulatú belsőt teremtenek.

Maradt a csomagtartó és a motorkínálat (Oldaltörés)



© Renault
A felszereltségi szint másik jellegzetessége a műszerfal két új grafikai eleme, melyek ezúttal fehér háttér előtt, könnyebben leolvasható formában jelennek meg. Az utastér új, világos és sötétszürke színekben pompázik, valamint új üléskárpitokat is kapott.

Az új Thalia megtartotta elődje 510 literes, kategóriavezető csomagtartó kapacitását. A minőségi változás tapintható a csomagtartó felületeinek kárpitozásán: a hátsó kerékdobokat végig kárpit borítja, a csomagtér padlója tökéletesen sima. A csomagtér-tető belső oldala szintén kárpitozott.

© Renault
A belépő szinttől kezdődően az új Thalia alapfelszereltségéhez tartozik az ABS, a vezető- és utasoldali légzsák, az övfeszítővel és beépített erőhatárolóval felszerelt első biztonsági övek, míg a hátsó ülésen utazók három magassági fokozatba állítható fejtámlákon nyugtathatják fejüket.

A Renault úgy döntött, megmarad amellett a motorválaszték mellett, amely korábban a Thalia sikeréhez vezetett. A magyar piacra készülő Thaliákat 1,2 literes, 16 szelepes, 55kW-os (75 lóerős) vagy 1,4 literes, 16 szelepes, 72kW-os (98 lóerős) benzinmotor, illetve 1,5 literes dCi 50kW-os (68 lóerő) dízelmotor hajtja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nemzetközi gazdaság

Renault-Nissan

Nincs szó tulajdonvásárlásról a General Motorsban a partneri viszonyról kezdett tárgyalásokon - jelentette ki a...

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

MTI Autó

Nőtt a Renault bevétele

A Renault bevétele 7,1 százalékkal nőtt az első negyedévben annak ellenére, hogy jelentősen csökkent modelljeinek európai eladása.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

hvg.hu Autó

RS: a legördögibb Renault Clio

Az új Clio Renault Sport méltó örököse a Clio Renault Sport 2.0 16V-nek, és közvetlenül profitál a Renault Forma-1-es technológiájából. Kategóriájában a világon elsőként használ hátsó diffúzort, amit az autósport csúcskategóriájában már évtizedek óta sikerrel alkalmaznak. A szintén újdonságnak számító oldalsó hűtőnyílás-kilépőkkel együtt pedig kiemelkedően jó aerodinamikai hatékonyságot eredményez.

MTI/hvg.hu Autó

Közel 900 ezer Scenicet hív vissza a Renault

A Renault világszerte közel 900 ezer - 2005 december közepéig gyártott - autóját hívja vissza a második Scenic-generáció járművei közül, mivel ezeknél "rendkívüli körülmények között" mindkét külső övvégrögzítés a hátsó ülésekről leválhat.

MTI/hvg.hu Autó

A Renault tovább fejleszti a Dacia gyárat

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

hvg.hu Autó

Megújult a Renault Scénic

A Renault hármasfogatot kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et. Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.

hvg.hu Autó

Magyar szerelő a Renault F1-es csapatában

Csedő Levente, a Renault Hungária Kft. műszaki szakértője lehetőséget kapott a Renault F1 Teamtől, hogy tudásáról, szakmai hozzáértéséről tanúbizonyságot tegyen a Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén.

MTI/hvg.hu Autó

Érdeklődik a Renault a General Motors iránt

A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.