szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Trafic haszongépjármű és a Master műszaki kínálatának az Euro 4 normának való megfelelés érdekében végrehajtott átalakítása egyúttal a járművek stílusának átgondolására és a teljesítmény javítására is alkalmat nyújtott.

Renault Trafic
© Renault
A Renault-Nissan szövetség keretein belül az új Trafic haszongépjárműhöz a Nissannal közösen kifejlesztett 2.0 dCi Renault motor megjelenésével a haszonjárművek dízelmotor választéka teljesen átalakult. Az erősebb, rugalmasabb, fogyasztásában mértéktartó motor két változatban, mégpedig 90 lovas (66kW) és 115 lóerős (84 kW) változatban készül. A Traficnél a 2.5 dCi motor teljesítménye is megnő: 135-ről 150 lóerőre (107 kW) növekszik. Ezt a motort megkapja az Master is, melynél a 3.0 dCi motort váltja fel.

Ezekhez a motorokhoz új (manuális és robotizált) sebességváltók kapcsolódnak, melyek nyomatéka az előző váltók 320 Nm-es legnagyobb nyomatékával szemben 350 Nm-re nőtt. Ehhez az erősödéshez társul a hatfokozatú sebességváltó megjelenése valamennyi motoron, illetve a kényelmet és üzemanyag-megtakarítást eredményező Quickshift robotizált változat kiterjesztése a 100 lóerő feletti valamennyi motorra.

Renault Master
© Renault
Javult a Trafic és a Master műszerfalának összeszerelési minősége. Az üléskárpitok megváltoztak, a belső hangulatok úgyszintén. Az eddig kizárólag a személygépkocsikhoz kínált számos olyan felszerelés belekerült, amely megkönnyíti a mindennapos használatot: sebességfűggő automata ablaktörlők, fényérzékelős világítás-automatika, kísérj haza világításfunkció, harmadik gyári kulcs (a flotta- és a kölcsönző-piacra), első és hátsó ajtók szelektív nyitása a háromgombos kulccsal, kiegészítő rögzítőgyűrűk a raktérben, színes 16/9-es, külön elhelyezett képernyős a második generációs navigációs és információs rendszer.

Rengeteg variánsban kaphatók (Oldaltörés)



Renault Trafic
© Renault
A Trafic haszongépjármű számos változatban kapható, kétféle tengelytávval (normál: 3098 mm és hosszú: 3498 mm), kétféle magasságban (normál: 1,96 m és magas: 2,50 m), kétféle hasznos teherbírással (1000 vagy 1200 kg). A Renault a típus személyszállításra készülő, de áruszállításhoz könnyen átalakítható, vegyes szállításra alkalmas verzióját Passenger Authentique változatban kínálja. Ez a kombi körüveges vagy félig üvegezett változatban kaphatók, 9 személyes, kiszerelhető ülésekkel, valamint egy összecsukható és felhajtható hátsó üléssel vannak felszerelve.

Az új Master háromféle hosszúságban (4,89 m, 5,30 m, 5,80 m), háromféle magasságban (2,25 m, 2,49 m, 2,72 m) és háromféle járműkategóriában (nyitott vagy zárt áruszállító, illetve személyszállító) kapható, és ezzel valamennyi ügyfél igényeihez igazodik. H asznos csomagtér-térfogata 8 m3 (rövid / alacsony) és 13,9 m3 (hosszú / magas) között mozog. A széles nyílászárók (hátsó ajtók vagy oldalsó tolóajtó), a nagyon alacsony rakodóküszöb (változattól függően 537 és 545 mm között) és az ehhez társuló függőleges oldalfalak teljesen kocka alakú hátsó teret biztosítanak. A (lemezelt vagy üveges) hátsó ajtók változattól függően 180°-ban vagy 270°-ban nyithatók az oldalfalakra. A biztonságos szállítást fokozó, opcióként kínált rögzítőgyűrűk rögzítik és stabilizálják a rakományt.

© Renault
A Master személyszállító változatban is rendelkezésre áll. A praktikus és kényelmes, belül gondosan kialakított 9 személyes minibusz változat növeli az Új Master sokoldalú felhasználhatóságát. Végül, a gazdag belső kialakítású, 16 személyes busz változat kellemes és biztonságos utazást tesz lehetővé, hiszen az összes ülés biztonsági övvel rendelkezik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Megújult a Renault Thalia

Az 1999-es piaci bevezetése óta félmillió Thalia (más piacokon Symbol, Clio Classic) hagyta el a gyártósort. Szeptembertől megújult változatban kapható nálunk is. A csinosítás nem túl látványos, inkább minőségi előrelépés történt. A motorok terén nem változott semmi.

MTI/hvg.hu Autó

Érdeklődik a Renault a General Motors iránt

A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.

MTI/hvg.hu Autó

Közel 900 ezer Scenicet hív vissza a Renault

A Renault világszerte közel 900 ezer - 2005 december közepéig gyártott - autóját hívja vissza a második Scenic-generáció járművei közül, mivel ezeknél "rendkívüli körülmények között" mindkét külső övvégrögzítés a hátsó ülésekről leválhat.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

MTI/hvg.hu Autó

A Renault tovább fejleszti a Dacia gyárat

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

MTI Autó

Nőtt a Renault bevétele

A Renault bevétele 7,1 százalékkal nőtt az első negyedévben annak ellenére, hogy jelentősen csökkent modelljeinek európai eladása.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

hvg.hu Autó

RS: a legördögibb Renault Clio

Az új Clio Renault Sport méltó örököse a Clio Renault Sport 2.0 16V-nek, és közvetlenül profitál a Renault Forma-1-es technológiájából. Kategóriájában a világon elsőként használ hátsó diffúzort, amit az autósport csúcskategóriájában már évtizedek óta sikerrel alkalmaznak. A szintén újdonságnak számító oldalsó hűtőnyílás-kilépőkkel együtt pedig kiemelkedően jó aerodinamikai hatékonyságot eredményez.

hvg.hu Autó

Magyar szerelő a Renault F1-es csapatában

Csedő Levente, a Renault Hungária Kft. műszaki szakértője lehetőséget kapott a Renault F1 Teamtől, hogy tudásáról, szakmai hozzáértéséről tanúbizonyságot tegyen a Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén.

hvg.hu Autó

Megújult a Renault Scénic

A Renault hármasfogatot kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et. Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.