Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Keno Verseck a kémügy nyomán úgy értékeli, hogy túl a szalagcímekbe kínálkozó szenzáción, most dőlhet el: merre mennek a magyarok. Tehát hogy vissza tudnak-e térni a szabadsághoz és a demokráciához, vagy pedig az orosz típusú diktatúrát választják, Orbán Viktorral az élen.","shortLead":"Keno Verseck a kémügy nyomán úgy értékeli, hogy túl a szalagcímekbe kínálkozó szenzáción, most dőlhet el: merre mennek...","id":"20250514_Deutsche-Welle-Keno-Verseck-Magyarorszag-Ukrajna-kembotrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a.jpg","index":0,"item":"015a6323-d93a-45af-8323-618e62c6fbb7","keywords":null,"link":"/360/20250514_Deutsche-Welle-Keno-Verseck-Magyarorszag-Ukrajna-kembotrany","timestamp":"2025. május. 14. 15:30","title":"Deutsche Welle-kommentár: Orbán a Navalnij ellen bevetett orosz módszereket átvéve lép fel Magyar Péter ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa335e96-5f12-496a-aaf0-e12ba2cca20e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Újra bemutatják a hajléktalanok írásaiból készült darabot az Akváriumban.","shortLead":"Újra bemutatják a hajléktalanok írásaiból készült darabot az Akváriumban.","id":"20250514_Mi-kell-ahhoz-hogy-emberek-maradjunk-ha-semmink-sincs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa335e96-5f12-496a-aaf0-e12ba2cca20e.jpg","index":0,"item":"12f1d140-d89b-4d2c-bdbe-994a80b31f54","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Mi-kell-ahhoz-hogy-emberek-maradjunk-ha-semmink-sincs","timestamp":"2025. május. 14. 10:16","title":"„Mi kell ahhoz, hogy emberek maradjunk, ha semmink sincs?”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8a6ae54-ea85-42be-bdc2-b75294a39c9d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ha nem jelentkezik elég önkéntes a seregbe.","shortLead":"Ha nem jelentkezik elég önkéntes a seregbe.","id":"20250514_Visszaallithatjak-a-sorozast-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8a6ae54-ea85-42be-bdc2-b75294a39c9d.jpg","index":0,"item":"dc755a73-0390-495a-97b1-4fae0140273b","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_Visszaallithatjak-a-sorozast-Nemetorszagban","timestamp":"2025. május. 14. 19:28","title":"Visszaállíthatják a sorozást Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aee5ef80-38c8-4691-8a9a-b5478a19308b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Matolcsy Ádámhoz közel álló üzletember a nagykereskedelmi üzletágtól és a kiskereskedelmi egységektől is megvált.","shortLead":"A Matolcsy Ádámhoz közel álló üzletember a nagykereskedelmi üzletágtól és a kiskereskedelmi egységektől is megvált.","id":"20250515_culinaris-cegeladas-szaraz-istvan-matolcsy-adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aee5ef80-38c8-4691-8a9a-b5478a19308b.jpg","index":0,"item":"1a8caf04-eb9c-4bc0-9406-d9011fc5d76e","keywords":null,"link":"/kkv/20250515_culinaris-cegeladas-szaraz-istvan-matolcsy-adam","timestamp":"2025. május. 15. 19:11","title":"Száraz István eladta az egész Culinarist","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cafa7da2-8c90-4e07-ac06-f671e3679a64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Látványos videóval demonstrálta legújabb humanoid robotja képességeit a LimX Dynamics.","shortLead":"Látványos videóval demonstrálta legújabb humanoid robotja képességeit a LimX Dynamics.","id":"20250514_limx_dynamics-cl-3-humanoid-robot-nyujto-gyakorlatok-osszetett-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cafa7da2-8c90-4e07-ac06-f671e3679a64.jpg","index":0,"item":"57e0367b-9892-4de9-85ac-c487c86009fc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_limx_dynamics-cl-3-humanoid-robot-nyujto-gyakorlatok-osszetett-mozgas","timestamp":"2025. május. 14. 16:03","title":"Ezt a kínai robotot is megviseli a sok irodában ülés – így feláll, és elvégez pár nyújtó gyakorlatot (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c09b575-0c81-4ec7-8b7c-b79bad204d6d","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A kormánytól komoly gesztus, hogy ad a kutatóintézetek ingatlanaiért 80 milliárd forintot, hiszen azok forgalmi értéke szinte nulla – mondja Freund Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, odaszólva azoknak, akik szerint elherdálják a testület vagyonát. Miért nevezi az elnök kétfejű sasnak az Akadémiát, és mikor vesz fel szerinte sündisznóállást a kormány? Mikor nem szabad megsértődnie az MTA-nak? Folytatódik-e a kutatók külföldre vándorlása? Interjú.","shortLead":"A kormánytól komoly gesztus, hogy ad a kutatóintézetek ingatlanaiért 80 milliárd forintot, hiszen azok forgalmi értéke...","id":"20250516_hvg-akademia-nem-lehet-ellenzekben-freund-tamas-interju-mta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c09b575-0c81-4ec7-8b7c-b79bad204d6d.jpg","index":0,"item":"7d337569-9263-49be-af3e-080f642e05ed","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-akademia-nem-lehet-ellenzekben-freund-tamas-interju-mta","timestamp":"2025. május. 16. 06:30","title":"Freund Tamás: Az MTA-nak kutya kötelessége, hogy a regnáló hatalom döntéseit segítse","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65417a2a-151a-4156-b3ea-e8f6afe0a9f5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A helyszíntől még 80 kilométerre is látszott a füstfelhő.","shortLead":"A helyszíntől még 80 kilométerre is látszott a füstfelhő.","id":"20250514_felrobbant-egy-vegyi-uzem-spanyolorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65417a2a-151a-4156-b3ea-e8f6afe0a9f5.jpg","index":0,"item":"6d0d2e22-9891-4ed3-a704-985523baf9bb","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_felrobbant-egy-vegyi-uzem-spanyolorszagban","timestamp":"2025. május. 14. 21:41","title":"Nyolcvanezer embernek kellett otthonába zárkózni Spanyolországban, mert felrobbant egy vegyi üzem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Trafic haszongépjármű és a Master műszaki kínálatának az Euro 4 normának való megfelelés érdekében végrehajtott átalakítása egyúttal a járművek stílusának átgondolására és a teljesítmény javítására is alkalmat nyújtott.
A Renault-Nissan szövetség keretein belül az új Trafic haszongépjárműhöz a Nissannal közösen kifejlesztett 2.0 dCi Renault motor megjelenésével a haszonjárművek dízelmotor választéka teljesen átalakult. Az erősebb, rugalmasabb, fogyasztásában mértéktartó motor két változatban, mégpedig 90 lovas (66kW) és 115 lóerős (84 kW) változatban készül. A Traficnél a 2.5 dCi motor teljesítménye is megnő: 135-ről 150 lóerőre (107 kW) növekszik. Ezt a motort megkapja az Master is, melynél a 3.0 dCi motort váltja fel.
Ezekhez a motorokhoz új (manuális és robotizált) sebességváltók kapcsolódnak, melyek nyomatéka az előző váltók 320 Nm-es legnagyobb nyomatékával szemben 350 Nm-re nőtt. Ehhez az erősödéshez társul a hatfokozatú sebességváltó megjelenése valamennyi motoron, illetve a kényelmet és üzemanyag-megtakarítást eredményező Quickshift robotizált változat kiterjesztése a 100 lóerő feletti valamennyi motorra.
Javult a Trafic és a Master műszerfalának összeszerelési minősége. Az üléskárpitok megváltoztak, a belső hangulatok úgyszintén. Az eddig kizárólag a személygépkocsikhoz kínált számos olyan felszerelés belekerült, amely megkönnyíti a mindennapos használatot: sebességfűggő automata ablaktörlők, fényérzékelős világítás-automatika, kísérj haza világításfunkció, harmadik gyári kulcs (a flotta- és a kölcsönző-piacra), első és hátsó ajtók szelektív nyitása a háromgombos kulccsal, kiegészítő rögzítőgyűrűk a raktérben, színes 16/9-es, külön elhelyezett képernyős a második generációs navigációs és információs rendszer.
A Trafic haszongépjármű számos változatban kapható, kétféle tengelytávval (normál: 3098 mm és hosszú: 3498 mm), kétféle magasságban (normál: 1,96 m és magas: 2,50 m), kétféle hasznos teherbírással (1000 vagy 1200 kg). A Renault a típus személyszállításra készülő, de áruszállításhoz könnyen átalakítható, vegyes szállításra alkalmas verzióját Passenger Authentique változatban kínálja. Ez a kombi körüveges vagy félig üvegezett változatban kaphatók, 9 személyes, kiszerelhető ülésekkel, valamint egy összecsukható és felhajtható hátsó üléssel vannak felszerelve.
Az új Master háromféle hosszúságban (4,89 m, 5,30 m, 5,80 m), háromféle magasságban (2,25 m, 2,49 m, 2,72 m) és háromféle járműkategóriában (nyitott vagy zárt áruszállító, illetve személyszállító) kapható, és ezzel valamennyi ügyfél igényeihez igazodik. H asznos csomagtér-térfogata 8 m3 (rövid / alacsony) és 13,9 m3 (hosszú / magas) között mozog. A széles nyílászárók (hátsó ajtók vagy oldalsó tolóajtó), a nagyon alacsony rakodóküszöb (változattól függően 537 és 545 mm között) és az ehhez társuló függőleges oldalfalak teljesen kocka alakú hátsó teret biztosítanak. A (lemezelt vagy üveges) hátsó ajtók változattól függően 180°-ban vagy 270°-ban nyithatók az oldalfalakra. A biztonságos szállítást fokozó, opcióként kínált rögzítőgyűrűk rögzítik és stabilizálják a rakományt.
A Master személyszállító változatban is rendelkezésre áll. A praktikus és kényelmes, belül gondosan kialakított 9 személyes minibusz változat növeli az Új Master sokoldalú felhasználhatóságát. Végül, a gazdag belső kialakítású, 16 személyes busz változat kellemes és biztonságos utazást tesz lehetővé, hiszen az összes ülés biztonsági övvel rendelkezik.
Az 1999-es piaci bevezetése óta félmillió Thalia (más piacokon Symbol, Clio Classic) hagyta el a gyártósort. Szeptembertől megújult változatban kapható nálunk is. A csinosítás nem túl látványos, inkább minőségi előrelépés történt. A motorok terén nem változott semmi.
A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.
A Renault világszerte közel 900 ezer - 2005 december közepéig gyártott - autóját hívja vissza a második Scenic-generáció járművei közül, mivel ezeknél "rendkívüli körülmények között" mindkét külső övvégrögzítés a hátsó ülésekről leválhat.
A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.
A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.
Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.
Az új Clio Renault Sport méltó örököse a Clio Renault Sport 2.0 16V-nek, és közvetlenül profitál a Renault Forma-1-es technológiájából. Kategóriájában a világon elsőként használ hátsó diffúzort, amit az autósport csúcskategóriájában már évtizedek óta sikerrel alkalmaznak. A szintén újdonságnak számító oldalsó hűtőnyílás-kilépőkkel együtt pedig kiemelkedően jó aerodinamikai hatékonyságot eredményez.
Csedő Levente, a Renault Hungária Kft. műszaki szakértője lehetőséget kapott a Renault F1 Teamtől, hogy tudásáról, szakmai hozzáértéséről tanúbizonyságot tegyen a Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén.
A Renault hármasfogatot kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et. Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.