szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A vezető autógyártók - köztük a Nissan, a Volkswagen és a BMW - súlyos lemaradásban vannak a gépjárművek üzemanyag-felhasználási hatékonyságának javításában, amire azért lenne szükség, hogy teljesíteni tudják a klímavédelemmel kapcsolatos uniós célkitűzéseket - derül ki egy szerdán közzétett jelentésből.

A Fiat jó példát mutat
© auto-motor-und-sport.de
A brüsszeli központú Európai Közlekedési és Környezeti Szövetség (T and E) megbízásából készített jelentés szerint az eladások tekintetében Európában legjelentősebb 20 autógyártó háromnegyede esetében figyelhető meg, hogy a hatékonyság-javítás nem kellő üzemű ahhoz, hogy teljesüljenek a klímavédelmi célkitűzések, amelyekről a gyártók önkéntes megállapodásokat kötöttek az EU-val.

Az önként vállalt célkitűzések szerint - amelyek kapcsán az EU azzal fenyeget, hogy kötelezővé teszi ezeket, ha az autógyártók nem teljesítik a normát - az Európában értékesített új autók esetében kilométerenként 140 grammra kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást 2008-ig.

A jelentés szerint az új autók széndioxid-kibocsátásának csökkentésében a Nissan teljesítménye a legrosszabb Európában, utána következik a Suzuki, a Mazda, az Audi, a Volvo, a BMW és a Volkswagen. Az említettek esetében a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindössze fele olyan ütemű, mint amire szükség lenne a vállalások teljesítéséhez. Európában a Fiat szerepel a legjobban, mögötte áll a Citroen, a Renault, a Ford és Peugeot. A jelenlegi teljesítmény alapján mind az ötnek esélye van arra, hogy teljesítse a 2008-as előirányzatot - állítja a jelentés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

2007 legvagányabb autói (galériával)

2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet terepjárónk?

Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

automenedzser.hu Autó

Főként a harminc év alattiak vesznek autót

Ma Magyarországon a 18-29 évesek mintegy ötöde tervezi, hogy új személygépkocsit vásárol az elkövetkezendő 1-2 évben – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos PMX nevű kutatásának legfrissebb adataiból.

automenedzser.hu Autó

Áldás vagy átok a bioüzemanyag?

Egyes szakértők szerint a fosszilis tüzelőanyagok kiváltására alkalmas biológiai alapú helyettesítő vegyületek több kárt okozhatnak az élővilágnak, mint amennyi segítséget nyújthatnak a globális felmelegedés ellen. A megoldást a további tudományos kutatások és a génmanipuláció jelentheti.

automenedzser.hu Autó

Magyarországon olcsó az autó

Az Európai Unió tagállamaiban változatlanul jelentősen különbözik az új autók ára. Általánosságban elmondható, hogy az átlagos listaár - adók nélkül - Finnországban, Dániában és Magyarországon a legalacsonyabb, míg Németországban és Csehországban a legmagasabb. Az egyes modelleknél a különbség eléri a 30 százalékot is.