szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Iveco 2006-ban is sikeres évet zárt Magyarországon. Az Iveco hazai hálózatának teljes árbevétele, mely a gépjármű- és alkatrész-értékesítésekből, valamint a szerviz és egyéb szolgáltatásokból tevődik össze, tavaly megközelítette a 20 milliárd forintot. A vállalat forgalmának 70-80 százaléka gépjárműeladásokból, a fennmaradó 20-30 százalék pedig alkatrész-értékesítésből és szolgáltatásból származik.

2006-ban a 3,5-6 tonna közötti összgördülő tömegű, könnyű kategóriájú gépjárművekből több mint 700 darabot értékesítettek országszerte, az Iveco 45 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. A középkategóriás szegmensben, azaz a 6-15 tonna közötti összgördülő tömegű teherautók értékesítésében, megelőzve a Mercedest és a MAN-t, az Iveco abszolút piacvezető a 328 eladott gépjárművel. A 15 tonna fölötti, nehéz kategóriájú járművekből 300-at értékesített a társaság Magyarországon.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vesztes és nyertes autómárkák - 2006

Míg 2005-ben csak 4,3 százalékkal estek vissza az újautó eladások az egy évvel korábbihoz képest, addig 2006-ban már 5,6 százalékkal - ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Chrysler, a Lexus, a Ssangyong és a Lancia érte el, míg a Chevrolet, a Lada, a Maserati, a Mini, a Renault és a Seat közel húsz százalékkal kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban. Az év legnagyobb vesztese a Suzuki 2,3 százalékot veszített piaci részesedéséből.

hvg.hu Autó

Hibrid Iveco

A torinói téli olimpián mutatta be különleges hibrid járművét az Iveco. A Daily EcoDriver a párhuzamos hibrid hajtás kiváló példája.