szerző:
automenedzser.hu

Z4 Coupé. Versenyautó. Erős idegzetűeknek. Az egyik legvadabb BMW. Megnyújtja a teret, lelassítja az időt. Távirati stílusban ennyi. A többi csak jó emlék.

Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!
© Stiller Ákos

Tudom, hogy a BMW már kiszállt a Bond-bizniszből és a Z4 nem volt a szuperkém társa, de ebben a kocsiban az ember egy kicsit világmegmentő hősnek képzeli magát. A Z4 Coupé még nem egy Aston Martin, de már majdnem egy Jaguar. Érdekes, hogy amikor visszaadtam, nem búsultam, sőt örültem, hogy a fenevadtól elbúcsúztam. Féltettem és féltem tőle.

Élményautó a javából

© Stiller Ákos

A memóriás sportülésekbe csak bepréselődni tudunk, ám ha sikerül mindenkinél jobban érezzük majd magunkat. A bőrülések elektromosan állíthatók, ám sokat nem kell babrálnunk vele, hisz sokkal fontosabb dolgok következnek. Az autó hatalmas ormányát szokni kell, elsőre edzőcipőnek tűnik a formája, aztán egyre inkább kedveljük meg a különcségét. A mai autók mind egyformák, a Z4 abszolút kitűnik a forgalomban, nem lehet nem észrevenni, nem lehet nem belé szeretni. Velem ez történt.

A belső fekete-alu díszítése merev és hideg hangulatot áraszt, a BMW-étől megszokott ergonómia, feszesség, németes rend és minőségi anyagválasztás jellemzi. Bár ez utóbbi összehasonlíthatatlanul gyengébb mint, amit egy jól felszerelt hármasban, vagy egy ötösben kapunk. A Z4-ben fontos volt a tömeg, így több a műanyag elem, a kopogós betét.

© Stiller Ákos

A BMW Z4 igazi élményautó. A visszapillantókban látni, ahogy feszülnek a vállai, ahogy elrugaszkodik és kilő, elmosódik a tér, és új dimenziók nyílnak meg. Eszeveszetten gyorsul. A hátsókerék-hajtásnak, a nehéz orrnak és a tökéletes súlyelosztásnak köszönhetően parádésan gyorsul, nem találkoztam ellenféllel, aki akár egy pillanat erejéig megszorongathatott volna. A kilométerórát 260-ig skálázták, szerény a BMW, mert még ezentúl is ment a mutató (mi magunk állíthatjuk be, hol szabályozzon le az autó), amikor egy kissé megtoltam. Fekszi az utat, harapja az aszfaltot, közben pedig szépen, üldözős filmbe illően muzsikál a hathengeres benzinmotor és a gondosan megtervezett sport kipufogó-rendszer. A fordulatszám-mérőt hétezerig skálázták, ezután már csak egy szűk vörös sáv jelzi, hogy nem kell ezt a kocsit túlzottan pörgetni, hogy menjen. És valóban, maximális 315 Nm-es nyomatékát már 2750-es fordulattól adja a motor, a legnagyobb, 265 lovas teljesítményre 6600-as fordulatnál várhatunk. De ekkorra már biztosan elakad a lélegzetünk, a levegő bepréselődik a tüdőnkbe, pupillánk kitágul. Na ilyenkor kell vigyázni, a határokon autózást a BMW szereti, de a szabályok és a velünk együtt közlekedők biztonsága azonban nem. Eldugott helyeken mocskosul vadultam, de városban igyekeztem normálisan közlekedni. Lehet. Nehéz ellenállni a kísértésnek, amikor a Soroksári út NFS Carbon pályára kezd hasonlítani. Lámpától lámpáig azért odaléptem neki. 130-nál úgy érezzük, hogy állunk. Utazósebessége 140-150 kilométer/óra.

Futóműve a szó legszorosabb értelmében sportos, a pesti utakon úgy ráz, mintha defektes lenne az összes kerék. (A Z4-et defekttűrő abroncsokkal szállítják.) De ez benne a jó. A hatfokozatú Stepronic váltót kormányról is lehet kapcsolni (583 ezer 600 forint), rángatás mentesen késés nélkül dolgozik, élvezetesen kapcsol. Ha bekapcsoljuk a sportfokozatot, burkolati jel az aszfalton nem marad.

 

[[ Oldaltörés: Nem praktikus, ám hatalmas a csomagtere (Oldaltörés) ]]
© Stiller Ákos

Praktikumról nem beszélhetünk: van két csökött pohártartónk, amelyekben a dobozos üdítő is csálén áll, tárolórekesz pedig majdnem semmi. Ám van nekünk egy csomagtartónk. Nem is akármekkora, 340 liter. Sok autó megirigyelhetné ezt az öblöt, amelyet ráadásul könnyen pakolhatunk, hisz jó nagyra nyílik a csomagtér-ajtó.

A fényre automatikusan elsötétedő visszapillantó tükrök nem túl nagyok, ennek ellenére nem rossz a kilátás a kocsiból, a parkolóradarnak azonban nagy hasznát vesszük tolatásnál. A zene nagyon jól szól. Masszírozó ülések hiányában azt javaslom a szerencséseknek, akik magukévá tehetik, hogy tekerjék bátran fel a hangerőt és dőljenek hátra, élvezzék, ahogy birizgálja a hátukat az ülés mögötti hátfalba épített hangszóró-rendszer.

© Stiller Ákos

Olyan könnyen és pontosan kormányozható, mint egy precíziós műszer, mint egy torpedó. Tömzsi kormányán az M-logó díszeleg (48 ezer 900 forint), ezzel jelezve, hogy a kupé még durvább kivitelben is kapható. Csak az vegyen Z4 M kupét (343 lóerős 17,3 millióért), aki kipróbálta és megunta a simát. A jóból is megárt a sok. A navigációs rendszer (556 ezer forint) képernyője a műszerfal tetejéből nyílik ki, szoftver híján csak dísznek használtam. A korábban említetteken kívül tesztautómban a 12,4 milliós alapáron túl esőszenzort (32 ezer 600), a sebességtartó automatikát (67 ezer 900), a parkolássegítő rendszert (108 ezer 600 forint) és az egy számmal nagyobb, 18 hüvelykes kerekeket (kb. 200 ezer forint) pakolt az importőr.

A Z4 fogyasztása 10,5 liter benzin száz kilométerenként esetenként erőltetett menetben. Nem sok egy olyan autótól, ami 5,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet.

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]


BMW Z4 Coupé 3.0si
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2996
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő 265 lóerő 6600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 315 Nm 2750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2495
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4019/1781/1268
Csomagtér 340 liter
Saját tömeg (kg) 1395
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 5,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 13,0
Országúti 6,5
Vegyes 8,9
Tesztfogyasztás 10,5
CO2 kibocsátás (g/km) 213
ÁRA Az autó alapára 12,41 millió Ft.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Kapható a legvadabb BMW

A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

automenedzser.hu Autó

BMW-újdonságok 2007-ben

Izgalmas éve lesz idén a BMW-nek, a genfi autószalonon újdonságok hadát mutatja be a bajor márka. A Mini kínálatában is érkezik újdonság, a Mini Cooper D személyében.

hvg.hu Autó

Óriássá nőtt a BMW terepjárója

A BMW X5 ismét magas szintre emeli a vezetés élményét. Dinamikus nyolc- és hathengeres motorok, a továbbfejlesztett xDrive összkerékhajtás és teljes egészében új fejlesztésű futóműve segíti ebben. Mostantól hétszemélyes változatban is kapható.

hvg.hu Autó

Új erőre kapott a BMW X3

Magyarországon is kapható sportosságot és sokoldalúságot ötvöző új BMW X3. Új fejlesztésű erős motorjainak, megújult külsejének és igényes kialakítású belső terének köszönhetően most még vonzóbb, mint azelőtt.

Már nyolc halálos áldozata van a chilei zavargásoknak

Már nyolc halálos áldozata van a chilei zavargásoknak

A győri rendőrök biztosan nem nyomoznak a Borkai-ügyben

A győri rendőrök biztosan nem nyomoznak a Borkai-ügyben

Balhé az X-Faktorban: tombolt és mikrofont dobált a zsűrire kiakadt versenyző

Balhé az X-Faktorban: tombolt és mikrofont dobált a zsűrire kiakadt versenyző

Kunhalmi: Jól vizsgázott az ellenzéki szövetség, ezt kell országosan továbbvinni

Kunhalmi: Jól vizsgázott az ellenzéki szövetség, ezt kell országosan továbbvinni

Digitális országutak: mi legyen a jó öreg sofőrökkel?

Digitális országutak: mi legyen a jó öreg sofőrökkel?

Johnson kérte is a Brexit halasztását, meg nem is

Johnson kérte is a Brexit halasztását, meg nem is