Tetszett a cikk?

A vadonatúj Volvo V70 a luxus és a sokoldalúság kombinációját nyújtja. Itthon az év második felében várható.

 

© Volvo
Első alkalommal fér be egy hathengeres motor a Volvo V70 motorházteteje alá, így a motorpaletta szélesebb, mint valaha. Ebben egyebek mellett két hathengeres (az új 285 lóerős T6-os és a 238 lóerős 3.2-es), két takarékos dízel, és néhány piacon a 145 lóerős bioetanol hajtású Flexi Fuel modell is megtalálható. Az első utasok kényelmét a kiváló ülésekkel és ergonomikus műszerekkel jelentős mértékben sikerült fokozni. Továbbra is maradt az elegáns, szupervékony középkonzol és a világszínvonalú audio-rendszer. A jelenlegi V70-eshez képest jelentősen nőtt a hátsó tér. A kisgyerekes családok egy világújdonsághoz is hozzájuthatnak: a beépített ülésmagasító két fokozatban állítható. A függönylégzsákok mérete 60 milliméterrel megnövekedett, és az új ülésmagasítókkal, valamint az erős karosszériaszerkezettel kombinálva a különböző testmagasságú gyerekeket is hatásosan védik oldalütközés esetén. Még mindig az eredeti kombi

© Volvo
Habár lényegesen komfortosabb és elegánsabb, a vadonatúj V70 mégis olyan klasszikusoktól örökölte génjeit, mint a Volvo Duett, a Volvo 245 vagy a Volvo 745. Megnövekedett csomagterével és sokoldalúságával az új Volvo hatalmas előrelépés az ősökhöz képest. Számtalan új funkcionális megoldás és felszerelés segíti a V70 tulajdonosát abban, hogy igényeihez szabja az autót. A 40/20/40 arányú hátsó ülésosztás a kategóriában a legflexibilisebb. A sor tovább folytatható az elektromos rakodóajtóval, a mozgó raktérpadlóval vagy a raktér alatti csomagtárolóval, mely a rakodóajtó becsukására automatikusan bezáródik.

A vállalat évente 75 ezer új Volvo V70 gyártását tervezi. A kocsik 80 százaléka Európában talál gazdára, a svéd belpiac lesz a legnagyobb, mely a teljes mennyiség harmadát veszi fel. A vadonatúj Volvo V70-es az új XC70-essel együtt mutatkozik be március elején, a Genfi Autószalonon. A forgalmazás augusztusban kezdődik meg Skandináviában, a többi piac fokozatosan következik 2007 további részében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: családi biznisz

A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.

hvg.hu Autó

Skandináv luxussal támad az új Volvo S80

Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.

hvg.hu Autó

Ötféle hajtóanyaggal működik a kísérleti Volvo

A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.

automenedzser.hu Autó

Volvo-teszt: az érzékek limuzinja

Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.

hvg.hu Autó

Kínai Volvo S40

A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd