szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországban a helyi autóklub, az ADAC járműpiaci felmérésében megállapította, hogy miközben az országban januártól az áfa emelése (16-ról 19 százalékra) drágította az autókat is, a járműkereskedők még átettek egy lapáttal az új autóknál.

© Lancia
Egyes márkák - például az olasz Lancia esetében - ez a többletáremelés másfél százalék volt, de volt olyan típus, például a Renault új Espace nevű modellje, ahol még 2,5 százalékkal megfejelték az autó kiskereskedői árát. Németországban az ősszel is drágultak az autók, például a Chevrolet és a Peugeot esetében az akkor átlagos drágulás csaknem 1,8 százalék volt.

A Fiat az idén 1 százalékot rakott még rá modelljeinek áraira, a Chevrolet újra emelt, átlagban 0,76 százalékkal. A nem német márkák többsége esetében az idei extra drágulás 0,25 és 0,73 százalék között alakult. A sorból kilógott a japán Mitsubishi, amelynek autóira az ajánlati árak egészében erős 1 százalékkal csökkentek. Az ADAC szerint a német autókereskedőknél nem volt extra áremelés. A drágulás kiszámolásánál figyelembe vették az akciós árak alakulását, de még a használtautó-beszámítással kalkulálható árat is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI Autó

Gyorsult az autópiac Európában

Novemberben 1,22 millió új autó kapott rendszámot Európában, 3,9 százalékkal több, mint tavaly novemberben, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken.

hvg.hu Autó

Nem komoly a visszaesés az autópiacon

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.

hvg.hu Autó

Vesztes és nyertes autómárkák - 2006

Míg 2005-ben csak 4,3 százalékkal estek vissza az újautó eladások az egy évvel korábbihoz képest, addig 2006-ban már 5,6 százalékkal - ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Chrysler, a Lexus, a Ssangyong és a Lancia érte el, míg a Chevrolet, a Lada, a Maserati, a Mini, a Renault és a Seat közel húsz százalékkal kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban. Az év legnagyobb vesztese a Suzuki 2,3 százalékot veszített piaci részesedéséből.

MTI/hvg.hu Autó

Áprilisban visszaesett a nyugat-európai autópiac

Áprilisban Németországban 10 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly áprilisban: összesen 282 ezer új autó került a hónapban forgalomba, közölték a német járműipari szövetségben (VDA). A német márkáknál a visszaesés még nagyobb, 12 százalékos volt.